;
coinex

استفاده از الگو و آیکون برای کلمه عبور

محققان در دانشگاه پلیموت یک روش جدید برای کلمه عبور ورودی ابداع کرده اند که باور دارند این روش می تواند امنیت را بهبود بخشد.

محققان در دانشگاه پلیموت یک روش جدید برای کلمه عبور ورودی ابداع کرده اند که باور دارند این روش می تواند امنیت را بهبود بخشد. روش پیشنهادی آنها GOTPass نام گرفته که ترکیبی از الگوها، تصاویر، و یک بار رمز عبور برای ساخت یک سیستم است و این امیدواری را ایجاد می کند که هم امن تر خواهد بود و هم اینکه آسان تر از کلمات عبور سنتی به خاطر خواهد ماند.
GOTPass نیاز به یک راه اندازی یک مرحله ای دارد ، این روش امکانی را محیا می کند که کاربر یک الگو (pattern) در شبکه ای 4 در 4 رسم کند (شبیه به طرح باز کردن قفل اندروید). پس از انتخاب یک الگو، سی تصویر شکلک به صورت تصادفی معرفی می شود و از شما می خواهد تا یکی را انتخاب کنید. پس از چیدن چهار سری از این تصاویر کلمه عبور در اختیار خواهد بود.
زمان ورود روند نسبتا ساده است: نام کاربری خود را وارد می کنید، سپس الگوی قفل را رسم می کنید. در گام بعدی 16 تصویر نشان داده می شود، دو تا از آنها از چهار تصویری است که در طول راه اندازی انتخاب کرده اید و 14 تای آن طعمه را نشان می دهد. تصاویر درست را انتخاب کنید پس از آن یک کلمه عبور یک مرحله ای برای ورود به کادر مربوطه خواهید داشت.
این رای گوشی های موبایل بسیار پیچیده است، اما در واقعیت این روند خیلی طولانی تر از تایپ کردن یک کلمه عبور ساده نیست. این تیم می گویند که به یاد آوری این رمز عبور بسیار ساده ولی در عین حال در برابر هک بسیار ایمن است. با استفاده از ترکیبی از روش هدفمند و تصادفی، آنها 690 بار اقدام به هک حساب کردند تا این روش را امتحان کنند. از این تعداد هک، 23، یا 3.33 درصد، موفق بوده اند. این یک شروع عالی محسوب می شود. محققان در حال حاضر قصد دارند آزمایش های بیشتر برای تست کارایی و قابلیت استفاده از این روش انجام دهند.

.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر