coinex
راهنمای خرید تکراتو

مقایسه دوربین چند گوشی هوشمند

گوشی های هوشمند دائما در حال تحول هستند، که در آن تولید کنندگان بهترین مشخصات سخت افزاری و تکنولوژی را در کنار حفظ قیمت برای مصرف کننده، در نظر گرفته اند.

گوشی های هوشمند دائما در حال تحول هستند، که در آن تولید کنندگان بهترین مشخصات سخت افزاری و تکنولوژی را در کنار حفظ قیمت برای مصرف کننده، در نظر گرفته اند. اکثر گوشی امروزه دوربین عالی دارند. به طور مثال آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس، سامسونگ گلکسی اس 6، ال جی v10 ، نکسوس6P و… اما کدام یک بهترین تصاویر را ارائه می دهند؟

آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس

تنها تفاوت بین این دو این است  که آیفون 6 اس پلاس مجهز به OIS است. هر دو آنها می تواند عکس های بسیار مناسب و معقولی با وضوح خوب بگیرند، اما برای مقایسه دوربین 8 مگاپیکسلی که در آی فون 6 بکار رفته است، بهبود قابل توجهی ندارد. در محیط های کم نور، آیفون 6 اس پلاس بالاتر است، زیرا جزئیات و رنگ را خوب حفظ می کند.

سامسونگ گلکسی اس 6 و اس 6 اج پلاس

سامسونگ احتمالا به کاربرانی که علاقه مند به عکاسی هستند، توجه داشته زیرا یکی از بهترین دوربین ها را ارائه داده است. با این حال، چند نقطه را به دلیل سنسور با نسبت 16 به 9 از دست می دهد، در حالی که دیگر گوشی های هوشمند می توانند مناطق بیشتری را در بالا و پایین تصاویر پوشش دهند.

با وجود اینکه در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند کاستی هایی دارد ولی گلکسی اس 6 می تواند فیلم فوق العاده ای ضبط کند.

ال جی V10

ال جی V10 قادر است عکس عالی و با کیقیتی ثبت کند، اما برای انجام این کار باید شرایط برای این گوشی هوشمند خیلی خوب باشد. دوربین جلوی این گوشی به دلیل دوگانه بودن فرصت بهتری برای ثبت کردن پرتره گسترده  از خود فراهم می کند.

ال جی جی 4

ال جی جی 4، بسیار شبیه به ال جی V10 است و در شرایط نه چندان خوب عکس در آن کاملا تیره و فاقد جزئیات خواهد بود.

نکسوس 5X گوگل

نکسوس 5X گوگل می تواند تصاویر را به خوبی و با حالت HDR + ثبت کند، به طور کلی این یک گوشی هوشمند بسیار عالی برای عکس گرفتن است.

نکسوس 6P گوگل

نکسوس 6P گوگل بسیار شبیه به گوشی نکسوس 5X گوگل، عکس های مشابهی ثبت می کند و جزئیات سایه را ثبت کرده و عکس های شفاف تولید می نماید. فقط یک تفاوت کوچک بین این دو وجود دارد، اینکه نکسوس6P می تواند تصاویر را روشن تر کند.

موتورولا موتو ایکس فورس، پلی و استایل

موتو ایکس فورس، پلی و استایل عکس های خوبی می گیرند اما در این رقابت خیلی پیشرو نیستند. با این حال، آنها خیلی بیشتر از یک عکس مناسب و معقول در دوربین گوشی ارائه می دهند.

اچ تی سی وان ام 9

اچ تی سی وان ام 9 با همان سنسور 16: 9 موجود در گلکسی اس 6 همراه است. این گوشی نمی تواند عکس بزرگتری بگیرد. از لحاظ کیفیت، این گوشی نمی تواند در معرض تاریکی و کاهش نویز به خوبی عمل کند.

وان پلاس 2

عملکرد وان پلاس 2 تا زمانی که صاحبان بتوانند از تمایل خود برای اشباع رنگ بگذرند، خوب است. با نویز کم در تصاویر، این گوشی هوشمند در فوکوس و نوردهی به خوبی عمل می کند.

سونی اکسپریا زد 5، زد 5 پرمیوم و زد 5 کامپکت

گوشی های هوشمند سونی همیشه عکس های روشن عجیبی ثبت می کنند، اما جدا از آن، ثبت تصاویر مناسب و معقول با وجود لنز زاویه باز، کمی اعوجاج در عکس ایجاد می کند. از طرف دیگر، مجهز به کلید اختصاصی دوربین برای بوت است.

لومیا 950 و 950 ایکس ال نوکیا  

لومیا 950 و 950 ایکس ال نوکیا در جایی در وسط این رقابت هستند، دوربین این دو گوشی خیلی عالی نیست، اما خیلی هم وحشتناک نیست. این دو گوشی نیز مانند سونی اکسپریا زد 5 یک دکمه فیزیکی دوربین دارد، که به عنوان یک ویژگی اضافی نسبت به رقبا در نظر گرفته می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر