;
coinex

آیا شیائومی می تواند پردازنده خود را بسازد؟

شیائومی نیز مانند اپل، سامسونگ و هوآوی که همه چیپ ست ها را برای استفاده در دستگاه های تلفن همراه خود ساخته اند فصد دارد همین کار را کند،

شیائومی نیز مانند اپل، سامسونگ و هوآوی که همه چیپ ست ها را برای استفاده در دستگاه های تلفن همراه خود ساخته اند فصد دارد همین کار را کند، نتیجه این کار، به کاهش وابستگی به شرکت های دیگر مانند کوالکام، مدیاتک و انویدیا منجر می شود. به طور مثال در مورد اپل می توان گفت که دیگر هیچ تکیه ای بر تراشه سازان دیگر ندارد.
رده ی شیائومی در گوشی های هوشمند به سرعت در حال افزایش افزایش است، آیا اکنون زمان آن نرسیده که این سازنده ی گوشی چینی، شروع به ساخت پردازنده های خود کند؟ با توجه به گزارشی که از ETK چین، شنیده شده، شیائومی در چنین پروژه ای گام گذاشته، اگر چه در حال حاضر این موضوع به  تایید نرسیده است.
این اولین بار نیست که ما چنین شایعاتی می شنویم. در ماه آگوست نیز شایعه شده بود که شیائومی بر روی ساخت چیپ ست خود تمرکز کزده است، بنابراین بار دیگر با شنیدن این شایعه، به نظر می رسد که احتمال این ادعا بالا رود. شیائومی نیز به تازگی یک معامله با کوالکام انجام داده که مبنی بر آن، برای برخی پتنت های خود صدور مجوز درخواست کرده است.
منبع ادعا می کند که بافرض درست بودن این شایعات، تصمیم به ساخت پردازنده یک فرایند طولانی و پرهزینه است. با این حال، این کار به نوبه خود می تواند در دراز مدت به شیائومی در صرفه جویی سرمایه کمک کند. حتی ممکن است گوشی های هوشمند آن را ارزان تر نماید. به هر حال اینها تماما شایعاتی هستند که تا کنون تائید نشده اند، باید منتظر باشیم تا ببینیم سال 2016 برای ما چه چیزی به ارمغان خواهد آورد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر