;
coinex

شارژرهای جک ، با سوخت هیدروژنی گوشی ها را شارژ می کنند

شارژرهای جک ، با سوخت هیدروژنی گوشی ها را شارژ می کنند
شارژرهای جک که از طریق سلول های سوخت هیدروژنی گوشی های هوشمند را شارژ می کنند، در نمایشگاه CES 2016 به نمایش گذاشته شدند.

مای اف سی MyFC، کمپانی استارتاپ سوئدی، قصد دارند شارژرهای جک هیدورژنی را جایگزین شارژرهای لیتیوم یونی کنند. به اعتقاد مای اف سی، شارژرهای جک ، کوچکترین و فدرتمندترین سلول های سوختی شارژ کننده ی جهان هستند. اگر این وسیله را در اختیار داشته باشید، دیگر به پریزهای روی دیوار وابسته نخواهید بود.
شارژرهای جک به یک کارت مجهز شده که واکنش های شیمیایی آب و نمک موجود در آن، انرژی مورد نیاز را تامین می کند. برای تامین انرژی باطری، معادل 1800 میلی آمپر ساعت، کافیست این کارت را داخل شارژر و 10 سلول سوختی هیدروژنی آن قرار دهیم. 1800 میلی آمپر ساعت، برای شارژ کامل گوشی های آیفون 6 اس و سامسونگ گلکسی اس 6، کافیست و از طریق کابل یو اس بی به گوشی ها متصل می شود.
می توانید به راحتی 10 تا 20 و یا هر تعاد از کارت های شارژر چک را همراه خود داشته باشید. از آنجاییکه شارژر های جک به شارژ جداگانه نیازی ندارند، می توانید در تمام طول مسافرت و زمان هایی که خارج از منزل هستید، گوشی های خود را شارژ نگه دارید. برای مثال، کشورهای در حال توسعه، که با اختلاف ولتاژ برق مواجه هستند، به راحتی می توانند از این شارژر استفاده کنند.
نا گفته نماند که شارژرها به کارت های مخصوص خود نیاز دارند. کمپانی مای اف سی قصد دارد که کارت ها را به صورت رایگان به همراه ناقل های سلولی عرضه کند، و بعدها از طریق خدمات اشتراک و پرداخت هزینه از طریق قبض تلفن، کارت های اضافی را به فروش برساند. همچنین به فروش جداگانه ی آنها از طریق خدمات اشتراک، در وبسایت رسمی خود می پردازد. قیمت نهایی این محصول هنوز مشخص نیست، اما هزینه ی بسته ای کارت ها، به صورت ماهانه، 5 دلار برآورد شده است.
شارژرهای جک هیدروژنی، در حال حاضر تنها در سوئد عرضه می شوند، اما قطعا تا ماه آینده در دوبی و تا اواخر سال جاری، در آمریکا و چین عرضه می شوند. مدیر مای اف سی، هدف نهایی این پروژه را قابلیت بازیافت 100 درصدی این محصول می داند؛ آنها معتقدند که انرژی تولیدی آنها کاملا پاک است و تا اواخر سال آینده، این روند 100 درصدی خواهد بود.

.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر