;
coinex

۱۳ برنامه ی مخرب از گوگل پلی استور حذف شد!

۱۳ برنامه که بخشی از زنجیره ی نرم افزارهای مخرب به نام Brain Test بودند، از گوگل پلی استور حذف شدند.

۱۳ برنامه ی مخرب که بخشی از زنجیره ی نرم افزارهای مخرب به نام Brain Test بودند، از گوگل پلی استور حذف شدند.

این برنامه ها از دید کاربران برای سیستم عامل اندروید بی ضرر جلوه می کردند، اما به طور وحشتناکی مخرب بودند. این برنامه های مخرب بر روی دستگاه های اندرویدی نصب شده و منجر به روت کردن دستگاه اندرویدی می شوند. این برنامه ها باعث می شوند که برنامه های آلوده به بد افزارها بر روی گوشی نصب شوند و این فرایند بدون اطلاع شخص دارنده ی تلفن صورت می گیرد. از آنجایی که این ۱۳ برنامه، بازی های سرگرم کننده بودند، احتمال اینکه به راحتی بر روی دستگاه اندرویدی نصب شوند خیلی زیاد بود و به همین دلیل مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

این برنامه های آلوده توانستند در گوگل پلی استور بررسی های ساختگی ایجاد کرده و دیگر کاربران اندرویدی را برای نصب این برنامه ها فریب دهند و در گوشی های روت شده، حتی با تنظیم مجدد کارخانه (reset Factory) نیز حذف نمی شوند؛ در این صورت کاربران ناچارند که گوشی خود را به یک فکتوری ایمیج از یک نسخه ی مناسبی از سیستم عامل اندروید فلش کنند.

جدولی که در تصویر بالا مشاهده می کنید لیستی از این ۱۳ برنامه ی مخرب موجود در گوگل پلی استور را نشان می دهد؛ هرچه سریعتر مطمئن شوید که هیچ کدام از آنها را بر روی گوشی خود نصب نکرده اید! هکرهایی که پشت نرم افزار مخرب Brain Trust هستند، تعداد قابل توجهی از نسخه های قابل نصب این برنامه ها را به توسعه دهندگان می فروشند و به درامد زیادی دست یافتند. برخی از این برنامه ها ۵۰۰۰۰۰ بار و یا حتی بیشتر نصب شدند و امتیاز ۴.۵ (ساختگی) را به خود اختصاص دادند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر