;
coinex

شناسایی پهبادهای غیرقانونی با سیستم یو ای وی

شناسایی پهبادهای غیرقانونی هم اکنون با بهره گیری از سیستم ایرباس دفاعی صورت می گیرد.

شناسایی پهبادهای غیرقانونی هم اکنون با بهره گیری از سیستم ایرباس دفاعی صورت می گیرد.

همانطور که از قبل هم پیش بینی شده بود، در طول تعطیلات یک میلیون پهباد به فروش رسید و به همین ترتیب پتاینسیل خطر امنیتی برای همه چیز، از تاسیسات نظامی گرفته تا نیروگاه های انرژی، افزایش می یابد. ایرباس دیفنس (Airbus Defence) و اسپیس (Space) به تازگی از سیستم یو ای وی (UAV که مخفف unmanned aerial vehicle است) خبر داد. این سیستم در واقع روشی است که به منظور تشخیص تهدید و خطر از فاصله ی ۵ تا ۱۰ کیلومتری به کار می رود و با اقدامات متقابل الکترونیکی، آنها را ازکار می اندازد.

این سیستم از رادار، دوربین های اینفرارد و جهت یاب تشکیل شده است که پهبادها را تشخیص می دهند و خود بخود خطر آنها را تعیین می کنند. یک اپراتور انسانی داده هایی را که از این پهبادها دریافت می کند با یک سری تهدیدهای از پیش تعیین شده مقایسه کرده و با استفاده از سیگنال های کنترلی آنها را تجزیه و تحلیل می کند. به محض اینکه تشخیص دهد خطری وجود دارد، ارتباط بین پهباد و خلبان/سیستم هدایت آن را قطع می کند. پس از آن یک جهت یاب در این سیستم به منظور شناسایی محل خلبان مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از تکنولوژی مسدود کننده ی هوشمند، تنها سیگنال های عملیاتی این پهباد ها مسدود می شوند؛ این در حالی است که فرکانس های دیگری که در آن نزدیکی هستند به عملیات خود ادامه می دهند. در واقع تکنولوژی مسدودکننده طراحی می شود تا به کاربران این امکان را بدهد که هم سیگنال های UAV را تشخیص دهند و هم اینکه اگر لازم باشد، کار کنترلی را انجام دهد.

این شرکت بسته به تنظیمات مورد نیاز گفته است که احتمالا این سیستم عملیاتی را تا اواسط سال در دسترس قرار می دهد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر