;
coinex

آموزش استفاده از اسپلیت اسکرین

آموزش استفاده از اسپلیت اسکرین و قابلیت picture-in-picture هدف این مقاله است

آموزش استفاده از اسپلیت اسکرین و قابلیت picture-in-picture هدف این مقاله بوده و امیدواریم از آن استفاده لازم را ببرید. با تکرا همراه باشید.

سیستم عامل آی او اس ۹ اپل، قابلیت های خاص و جدیدی به نمایش می گذارد که از جمله ی آنها می توان به قابلیت چند وظیفگی یا مالتی تسکینگ اسپلیت ویو (Split View) اشاره کرد. این قابلیت به این صورت است که به کاربران این امکان را می دهد دو برنامه ی مجزا را کنار هم و به صورت ساید بای ساید اجرا کنند. این برای اولین بار است که قابلیت چندوظیفگی به معنای واقعی بر روی آیپد در دسترس است. لازم به ذکر است که این قابلیت هم اکنون بر روی آیپد ایر ۲ (iPad Air 2)، آیپد پرو (iPad Pro) و آیپد مینی ۴ (iPad mini 4) در دسترس قرار گرفته است.

با استفاده از این قابلیت کارهای زیادی را به صورت موازی می توانید انجام دهید؛ به طور مثال می توانید یک کار تحقیقاتی انجام دهید در حالی که همزمان با این کار، کتابی مطالعه می کنید؛ می توانید به یکی از دوستان خود میل بزنید در حالی که در طرف دیگر توییتر خود را چک می کنید و …

در این مقاله می خواهیم نحوه ی فعال کردن این قابلیت را به شما آموزش دهیم.

• یک برنامه ی پشتیبان اسپلیت ویو را باز کنید. اکثر اپلیکیشن های درون برنامه ای مانند میل (Mail) و نوت (Note) از این قابلیت پشتیبانی می کنند. برخی از برنامه های شخص ثالث مانند توییتر هم این پشتیبانی را افزوده اند و به احتمال زیاد بسیاری از برنامه های دیگر هم به زودی از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

• از گوشه ی سمت راست صفحه نمایش سوایپ کنید. این حرکت یک برنامه را در یک سوم از صفحه نمایش باز می کند.

• از قسمت بالای صفحه نمایش و سمت راست ، جایی که برنامه ی ثانویه باز می شود، به سمت پایین سوایپ کنید (بکشید). این حرکت، لیستی از برنامه ها را به شما نشان می دهد.

• برنامه ای را که می خواهید در صفحه ی تقسیم بندی شده مشاهده نمایید، انتخاب کنید. (مانند سافاری و یا توییتر)

• حال، نوار مشکی را به سمت مرکز صفحه نمایش آیپد خود بکشید. شما می توانید به منظور تغییر اندازه ی برنامه ها، این نوار تقسیم را جابجا کنید.

همچنین اگر شما از آیپد پرو، آیپد ایر و یا مدل های جدیدتر و آیپد مینی ۲ و یا مدل جدیدتر استفاده می کنید، از حالت picture-in-picture آی او اس ۹ می توانید برای بهره مندی از قابلیت چندوظیفگی استفاده کنید. نحوه ی استفاده از این قابلیت هم در ادامه شرح داده می شود:

۱. به منظور استفاده از این قابلیت، برنامه ی ویدئو را باز کنید و هر برنامه ی ویدئویی دلخواه را که می خواهید، پخش نمایید.

۲. حال بر روی دکمه ی picture-in-picture تپ کنید. هنگامی که ویدئو در حال پخش است دکمه ای که در تصویر زیر مشخص شده است را فشار دهید.

۳. حال این ویدئوی در یک پنجره ی کوچک پخش می شود و شما می توانید آن را به هر قسمتی که می خواهید بر روی صفحه نمایش جابجا کنید. همچنین می توانید اندازه ی این پنجره را تغییر دهید و آن را کوچک و یا بزرگ کنید.

بر روی دکمه ی picture-in-picture تپ کنید

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gadgets


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر