;
coinex

فلای شیپ ، این وسیله نه قایق است و نه هواپیما و شاید هر دو!

فلای شیپ آینده صنعت حمل و نقل خواهد بود.

فلای شیپ آینده صنعت حمل و نقل خواهد بود.

مطمئنا آینده صنعت حمل و نقل دستخوش تغییرات زیادی خواهد بود. فلای شیپ (FlyShip) وسیله ای است که می توان به مانند یک قایق، برای سفر بر روی آب از آن استفاده کرد و همچنین می تواند درست به مانند یک هواپیما برای سفر های هوایی مورد استفاده قرار گیرد. از این وسیله نقلیه همچنین می توان در فاصله بسیار نزدیک به سطح آب یا زمین به جای هاورکرافت، استفاده نمود.

فلای شیپ (FlyShip) وسیله ای است که هنوز مراحل تحقیق و توسعه را پشت سر می گذارد. انتظار می رود که این ماشین بتواند حدود 100 مسافر را با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت جا به جا کند. با توجه به گفته های تیم آلمانی که در پشت طراحی این وسیله نقلیه قرار گرفته، فلای شیپ وسیله جالب توجه ای به نظر می رسد.

فلای شیپ (FlyShip) در مقایسه با هواپیماهای مدرن امروزی اختلافات قابل توجه ای دارد. به عنوان مثال در حالی که یک هواپیمای جت استاندارد برای یک ساعت پرواز حدود 3300 لیتر سوخت مصرف می کند، فلای شیپ در همان مدت زمان تنها 270 لیتر سوخت می سوزاند. از لحاظ قیمتی نیز این وسیله بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. ایرباس A318 که 132 مسافر می تواند حمل کند، 71 میلیون دلار هزینه در بر دارد و این در حالی است که انتظار می رود فلای شیپ حدود 37 میلیون دلار خرج داشته باشد، با اینکه حدود 30 نفر کمتر ظرفیت دارد اما هزینه تمام شده آن که نصف ایرباس A318 است می تواند بسیار مقرون به صرفه تر باشد.

در حال حاضر این طرح برای مقاصد تجاری استفاده نخواهد شد بلکه برای مقاصد دیگری همچون خدمات حمل و نقل دریایی پیش بینی شده است.

به جای استفاده از یک بالشتک هوا در زیر بدنه و بال، فلای شیپ با استفاده از قوانین فیزیکی بر روی زمین حرکت می کند.

بر اساس گفته های Daniel Schindler از فلای شیپ، این وسیله می تواند برای رسیدن به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، از هر هواپیمایی با موتور توربوپراپ دوقلویی در این اندازه، 50 درصد کمتر سوخت مصرف کند. او اضافه می کند هدف از این تکنولوژی بکار گرفتن وسیله نقلیه ای بین حمل و نقل ارزان و آهسته کشتی و سریع و گرانقیمت هواپیماست، فلای شیپ حمل و نقلی بین این دو را هدف قرار داده است.

فلای شیپ (FlyShip) وسیله ای است که هنوز مراحل تحقیق و توسعه را پشت سر می گذارد. انتظار می رود که این ماشین بتواند حدود 100 مسافر را با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت جا به جا کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: interestingengineering 


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر