;
coinex

اولین اتوبوس خودران در جاده های عمومی هلند آزمایش شد

اولین اتوبوس خودران در جاده های عمومی هلند آزمایش شد

اولین اتوبوس خودران الکتریکی، جاده های هلند را درنوردید.

این اتوبوس خودران روز پنجشنبه هشتم بهمن ماه با شش مسافر در مسافتی 200 متری اولین آزمایش جهانی در نوع خود را انجام داد.

WePod یکی از ناوگان های حمل و نقل است که در چند سال آینده اجرایی خواهد شد. این اتوبوس خودران می تواند مسافران را در کنار دریاچه ای در شهر واخنینگن جا به جا کند.

این اتوبوس خودران با 8 کیلومتر بر ساعت مطمئنا رکورد سرعت را نمی شکند، اما این ماشین می تواند اولین وسیله نقلیه بدون راننده ای باشد که در جاده های عمومی استفاده خواهد شد. مدیر فنی این پروژه، Jan Willem van der Wiel، می گوید: “این نقطه عطفی در زندگی ماست.”

آزمایش های متعددی برای اتومبیل های خود ران در حال انجام است. از مدل سدان S تسلا که می تواند با حداقل دخالت راننده تغییر لاین دهد تا طرح های گوگل و دایملر برای وسایل نقلیه بدون راننده که در حال شکل گیری هستند.

این اتوبوس خودران روز پنجشنبه هشتم بهمن ماه با شش مسافر در مسافتی 200 متری اولین آزمایش جهانی در نوع خود را انجام داد.

“این چنین طرح های ابتکاری، به تعداد زیادی در سراسر جهان وجود دارد، اما این برای اولین بار است که یک وسیله نقلیه بدون راننده و در یک جاده عمومی حرکت خواهد کرد. در واقع این اولین اتوبوس خودران بدون راننده خواهد بود.” این صحبت های Iris van Cattenburch از شرکت حمل و نقل توسعه عمومی پایدار است.

او اضافه کرد: ” این پروژه در ماه های آینده توسعه یافته و در نهایت به عنوان یک وسیله نقلیه عمومی در مسیری 6.5 کیلومتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.”

آزمایش WePod با سرمایه ای در حدود 2.3 میلیون یورو توسط دانشگاه فنی Delft انجام شد. هنگامی که WePod به طور کامل عملیاتی شود می تواند با سرعت 24 کیلومتر بر ساعت مسیر خود را طی کند.

اگر خاطرتان باشد چندی پیش در وبسایت تکرا اعلام شد که استارت آپ سوئیسی BestMile به دنبال راه اندازی اولین اتوبوس خودران جهان است. این که کدام تیم بتواند این لقب را برای خود به ارمغان بیاورد منوط به راه اندازی عمومی این پروژه ها در آینده خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theguardian


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر