;
coinex

گوشی های هوشمند شیائومی وارد بازار آمریکا می شوند

گوشی های هوشمند شیائومی در آمریکا عرضه خواهند شد.

شیائومی قدرتمند ترین استارتاپ چینی است که کار خود را از صفر شروع کرده و در عرض 6 سال به موفقیت چشمگیری دست یافته است. اخیرا ارزش این شرکت به میزان 45 میلیارد دلار تعیین شد. شیائومی تا به حال وارد بازار های غربی نشده بود و تمرکز خود را روی بازار های چین، هند و آمریکای جنوبی حفظ کرده بود. به گزارش PC Mag، این عرضه در بازار های آمریکا از طرف شرکت شیائومی صورت نمی گیرد؛ بلکه شبکه ی موبایل US Mobile اقدام به واردات و فروش گوشی های هوشمند شیائومی در بازار های آمریکا کرده است. نا گفته نماند که این روند با مشکلاتی روبرو خواهد بود؛ چرا که گوشی های هوشمند شیائومی مطابق سلایق مردم آمریکا نیستند، برای مثال این گوشی ها قابلیت پشتیبانی از 4 جی را ندارند. یکی دیگر از مشکلات این است که بهترین گوشی های هوشمند شیائومی مثل سری ردمی نوت ها در اختیار مردم آمریکا قرار نمی گیرد، بله تنها مدل های رده پایین تر مثل ردمی 2، می 3 و می 4 را با محدوده ی قیمتی بین 119 تا 219 دلار عرضه می کند.

شیائومی را به اپل چین تشبیه می کنند. این شرکت به خوبی باشگاه هواداران گوشی های هوشمند خود را اداره می کند، که این روند به شدت شبیه به گوشی های هوشمند اپل است.

مسیر پیشرفت این شرکت در اواخر نیمه ی دوم سال 2015 با مشکل مواجه شد؛ و برنامه ی فروش 50 میلیونی آنها را مختل کرد. آلبرت موال، تحلیل گر گوشی های هوشمند، ارزش گذاری این شرکت را نا ممکن اعلام کرده است. “تمام المان های مورد نیاز برای رشد در این ارزش گذاری، در نظر گرفته نشده است؛ و همین مساله ارزش 45 میلیارد دلاری شیائومی را نا ممکن می کند. بحث سر این است که تجارت شیائومی به نوعی شبیه به اپل بوده و به سرعت در حال رشد است، اما این سرعت به اندازه ی کافی نیست و آنها به خوبی اپل نیستند.”

آمریکایی ها هم برای اولین بار گوشی های هوشمند شیائومی را امتحان می کنند؛ گوشی های رده پایینی که مناسب بازار آمریکا نیستند. قطعا این تصویری نیست که شیائومی قصد ایجاد آن را داشته باشد. هوگو بارا، معاون رئیس بین المللی شیائومی سال گذشته به بی بی سی گفته بود که تا چند سال آینده، گوشی های هوشمند شیائومی به بازار های اروپا و آمریکا عرضه نمی شوند.

.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر