;
coinex

احراز هویت با رگ ؛ پتنت جدید سامسونگ برای ساعت های هوشمند

احراز هویت با رگ در پتنت جدید سامسونگ برای ساعت های هوشمند استفاده شده است.

احراز هویت با رگ در پتنت جدید سامسونگ برای ساعت های هوشمند استفاده شده است.

به تازگی پتنت جدیدی از سامسونگ منتشر شده که یک سنسور پوشیدنی مچ دست را توصیف می کند. ماهیت این سونسور احراز هویت با رگ کاربر را امکان پذیر می سازد.

طریقه ی کار پتنت سامسونگ به این شکل است که یک عکس از ساختار و ویژگی های رگ کاربر می گیرد و سپس آن را با تصویری که پیش تر از رگ در حافظه خود دارد، مقایسه می کند و تشخیص می دهد که آیا آن تصویر متعلق به کاربر است یا خیر. به نوعی به احراز هویت با رگ می پردازد. این سنسور همچنین می تواند ضربان قلب کاربر را که آن هم از فردی به فرد دیگر، منحصر به فرد است، تشخیص دهد.

با توجه به تصاویر پتنت، سنسور دوربین (و دو منبع نور در دو طرف آن) ممکن است در طرفین ساعت هوشمند نصب شده باشد. ممکن است یک بخش از پشت دست کاربر را برای ثبت ساختار رگ و هدف احراز هویت با رگ ، اسکن کند.

پتنت می گوید، هنگامی که شناسایی مثبت بود، دستگاه می تواند لیست پخش موسیقی شخصی کاربر، لیست تماس و آهنگ های زنگ را پس از به رسمیت شناختن شخص پوشنده ی دستگاه، پخش کند. اما این قابلیت خیلی مفید نخواهد بود زیرا ابزارهای پوشیدنی فقط یک پوشنده دارند (مردم به طور معمول ساعت های هوشمند خود را به اشتراک نمی گذارند). این دستگاه فقط می تواند مجموعه ای از ترجیحات کاربر را ذخیره کند.

با این حال، این تکنولوژی ممکن است، برای تصدیق هویت پوشنده لباس برای دسترسی به امنیت بالا مانند اتومبیل و یا درب اتاق هتل، بسیار مفید باشد. در آن موارد، دستگاه پوشیدنی مانند یک کلید عمل می کند و منابع باید مطمئن شوند که پوشنده لباس اجازه ی دسترسی دارد.

ایده ی احراز هویت با رگ، یا این ایده که پوشیدنی مچ دست یک فرد به عنوان کلیدی برای انواع دارایی ها و خدمات امن قرار گیرد، یکی از پتانسیل های بزرگ و بکر ساعت هوشمند است. در آینده، به احتمال زیاد این تکنولوژی می تواند برای فعال کردن دستگاه های پوشیدنی برای انجام پرداخت های امن تلفن همراه، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین برای تضمین دسترسی کاربر به همه چیز، از سیستم مترو تا درب های گاراژ و حساب های بانکی نیز مفید خواهد بود.

شروع این موارد استفاده ممکن است در دستگاه های پوشیدنی ظاهر شود زیرا آنها کامل شده و به شبکه های اینترتی سریع  متصل هستند و به صورت مستقل تری با گوشی های هوشمند جفت می شوند.

احراز هویت با رگ ، ظاهرا درست مثل یک اسکنر اثر انگشت عمل می کند که پس از خواندن اولیه اثر انگشت شما توسط دستگاه، هر زمان که نیاز به تأیید اعتبار باشد اسکن اصلی را با اسکن فعلی مقایسه می کند. تنها تفاوت این است که این سنسور با خواندن 2 قسمت از بدن شما به احتمال زیاد از نوعی از فن آوری مادون قرمز استفاده می کند که می تواند ویژگی های منحصر به فرد رگ را برای احراز هویت با رگ ، تشخیص دهد.

بدیهی است که امنیت بیومتریک باعث می شود توجه به دستگاه های پوشیدنی بیشتر شود.

احراز هویت با رگ ، در پتنت جدید سامسونگ برای ساعت های هوشمند دیده شد احراز هویت با رگ ، در پتنت جدید سامسونگ برای ساعت های هوشمند

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phandroid


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر