;
coinex

ورود به حساب کاربری از طریق اسکن مغز در آینده ای نزدیک امکان پذیر خواهد بود

ورود به حساب کاربری از طریق اسکن مغز در آینده ای نزدیک امکان پذیر خواهد بود

دانشمندان دانشگاه Binghamton به تازگی روشی ابداع کردند که برای احراز هویت از اسکن مغز استفاده می کند و مدعی هستند که روش کشف شده ی آنها قابل هک نیست.

با توجه به امکان حدس زدن رمزهای عبور نوشتاری، جای تعجب نیست که این روز ها بیشتر شرکت ها، برای تامین امنیت کاربران در ورود به دستگاه ها و حساب های کاربری شان به حسگر ها زیستی روی آورند. برای مثال حسگر تشخیص اثر انگشت یکی از محبوب ترین ابزارهایی است که این روز ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این بین شرکت هایی مانند مایکروسافت در حال توسعه تکنولوژی اسکن عنبیه چشم هستند.

به تازگی شماری از دانشمندان دانشگاه Binghamton روش جدیدی برای حفظ امنیت کشف کرده اند که به هیچ وجه قابل هک نیست. در این روش برای احراز هویت کاربر مغز او مورد اسکن قرار می گیرد و مشخص می شود که او فرد مورد نظر هست یا نه. این اسکن به واسطه ی کلاه پوشیدنی با نام EEG که بر روی سر کاربر قرار می گیرد، صورت می گیرد. نحوه ی عملکرد این کلاه به این شکل است که 500 تصویر مختلف را نمایش می دهد و با توجه به واکنشی که مغز در برابر این تصاویر دارد هویت فرد را تشخیص می دهد. بر اساس آزمایش های صورت گرفته این روش از میان 30 نفر قادر است تا یک نفر را به صورت 100 درصد درست تشخیص دهد. البته اگر قرار باشد از این روش در فضای آنلاین استفاده شود کار برایش قدری دشوارتر خواهد بود زیرا کاربران بسیار بیشتری در این فضا وجود دارند.

محققان این طرح مدعی هستند که روش کشف شده ی آنها به هیچ وجه قابل هک شدن نیست و امنیت صد در صدی را تضمین می کند. البته برای استفاده ی این سرویس در سطح گسترده باید چند سالی صبر کرد، زیرا همان طوری که در عکس مشخص است راه اندازی و استفاده از آن ساده نیست.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر