;
coinex

بزرگ ترین مشکل پلتفرم ویندوز 10 موبایل چیست؟

ویندوز 10 موبایل از نظر برخی از تحلیل گران، امن ترین سیستم عامل موبایلی حال حاضر به شمار می رود اما در ادامه می خواهیم به یک مشکل اساسی در گوشی های ویندوز 10 موبایلی اشاره کنیم و آن خیلِ عظیم برنامه های تقلبی در اپ استور آن است.

ویندوز 10 موبایل از نظر برخی از تحلیل گران، امن ترین سیستم عامل موبایلی حال حاضر به شمار می رود اما در ادامه می خواهیم به یک مشکل اساسی در گوشی های ویندوز 10 موبایلی اشاره کنیم و آن خیلِ عظیم برنامه های تقلبی در اپ استور آن است.

ویندوز 10 موبایل سه ماهه منتج به تعطیلات آخرِ سال فاجعه باری را شاهد بود؛ فصلی که شاهد کمترین فروش گوشی های لومیا یعنی تنها 4.5 میلیون دستگاه بود. این رقم نسبت به سه ماهه مشابه سال 2014، 57 درصد کاهش پیدا کرده بود و این در حالی است که از نظر درآمد نیز، افتی 49 درصدی را تجربه کرد.

با تمامی این صحبت ها، فروش پایین دستگاه های اجرا کننده این پلتفرم، تنها بخش ضعیف قضیه نیست! اپ استور ویندوز 10 با داشتن تعداد بسیار زیادی از برنامه های تقلبی نشان داده که به تنهایی می تواند لقب بزرگترین مشکل ویندوز 10 موبایل را به دوش کشد.

کافی است گوشی ویندوز 10 موبایل خود را بردارید و در اپ استور آن، بازی معروف ترافیک رایدر (Traffic Rider) را جستجو کنید، در کمال تعجب خواهید دید که تعداد بسیار زیادی بازی با همین نام برای شما به نمایش در می آید که هیچ کدامشان (شاید به جز ترافیک رایدر اصلی!) به نسخه اصلی و رسمی این بازی هیچ ربطی ندارند و تنها کاربر را سردرگم می کنند.

حال سعی کنید بازی ترافیک رایدر واقعی را از بین این تعداد برنامه تقلبی پیدا کنید، قطعا شما نیز مانند بسیاری از کاربران دستگاه های ویندوز 10 موبایل نا امید شده و از نصب این بازی خواهید گذشت. اگر به نتایج جستجو بیشتر دقت کنید خواهید دید تمامی آن ها با یک نشانه، کاراکتر و یا علامت اضافی نشان داده می شوند؛ به طور مثال “Traffic.Rider” یا “Traffic Rider…..” و یا چندین و چند نمونه دیگر که در تصویر زیر کاملا قابل مشاهده است.

حال سعی کنید بازی ترافیک رایدر واقعی را از بین این تعداد برنامه تقلبی پیدا کنید، قطعا شما نیز مانند بسیاری از کاربران دستگاه های ویندوز 10 موبایل نا امید شده و از نصب این بازی خواهید گذشت. اگر به نتایج جستجو بیشتر دقت کنید خواهید دید تمامی آن ها با یک نشانه، کاراکتر و یا علامت اضافی نشان داده می شوند؛ به طور مثال "Traffic.Rider" یا "Traffic Rider….." و یا چندین و چند نمونه دیگر که در تصویر زیر کاملا قابل مشاهده است.

اگر در تصویر دقت نمایید، در گوشه بالا و سمت چپ تصویر یک منوی باز شونده را مشاهده خواهید کرد که در حال حاضر بر روی گزینه “Apps” قرار دارد. اگر شما این گزینه را به “Games” تغییر دهید تا تنها در بین بازی های موجود در اپ استور، ترافیک رایدر را مورد جستجو قرار دهید، تنها یک نتیجه که همان بازی اصلی است را مشاهده می کنید اما برای بسیاری از افراد، توجه به این مورد سخت بوده و با جستجو کردن برنامه مورد علاقه اش، با تعداد بسیار زیادی برنامه تقلبی مواجه شده که این امر احتمال دانلود و نصب این برنامه های تقلبی را به شدت افزایش می دهد.

این امر، تجربه کاربری فوق العاده ضعیفی را برای کاربر به ارمغان می آورد. این تعداد برنامه های تقلبی برای بازی ها و اپلیکیشن های معروف، تعداد اپلیکیشن های موجود در اپ استور ویندوز 10 را به صورت حبابی و توهمی افزایش داده و از نظر تعداد اپ های موجود در این اپ استور، اعتبار و ارزش نا به جایی به آن بخشیده است (تعداد برنامه های موجود در یک فروشگاه اپلیکیشن خود می تواند برهانی برای اعتبار و ارزش آن باشد). مایکروسافت نیز اگر قصد دارد تا جان دوباره ای به ویندوز 10 موبایل دهد، به نظر می رسد که مجبور خواهد بود هر چه سریع تر، این مشکل را برطرف سازد.

نظر شما در رابطه با مشکلات ویندوز 10 برای موبایل ها چیست؟ آیا شما نیز در اپ استور ویندوز 10 موبایل با این دست مشکلات مواجه شده اید؟ دیدگاه خود را با تکرایی ها به اشتراک بگذارید.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر