;
coinex

انتشار ویروس زیکا در چین

انتشار ویروس زیکا در چین

اولین مورد از انتشار ویروس زیکا در چین گزارش شد.

متاسفانه مرد 34 ساله ی چینی در سفر آخر خود به ونزوئلا، ویروس زیکا را برای چین سوغات آورد. کمیسیون بهداشت و تنظیم خانواده ی ملی، طی بیانیه ای اعلام کرد که این مرد چینی، قبل از بازگشت به کشور چین در 5 فوریه، در ونزوئلا تحت درمان قرار گرفته بود و در حال حاضر مراحل بهبود را پشت سر می گذارد. این کمیسیون روز سه شنبه، خبر انتقال ویروس زیکا به کشور چین را تایید کرد. بیمار نامبرده در بیمارستان گوانشیان تحت درمان قرار گرفت. در ادامه ی این گزارش آمده است که دمای بدن این مرد چینی به حالت طبیعی بازگشته و جوش های سطح پوستی در حال بهبود هستند.

گفته می شود که به دلیل زمستان سرد و تعداد کم پشه ها در این فصل (که از دلایل اصلی انتشار ویروس زیکا هستند)، احتمال انتشار ویروس زیکا در چین، بسیار کم است.

ویروس زیکا در آمریکای لاتین به سرعت در حال گسترش است. افرادی که در تماس با پشه های ناقل هستند، در اکثر مواقع علائم خفیفی از خود نشان داده اند و گاهی اوقات هیچ نشانه ای از این بیماری بروز نمی کند. با اینحال، دانشمندان ارتباط بین ویروس زیکا و نارسایی میکروسفالی را کشف کرده اند؛ نوزادان مبتلا به این نارسایی، جمجمه و مغز کوچکی دارند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: mashable


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر