;
coinex

اپل ساخت تراشه های A10 را به TMSC واگذار کرد

اپل ساخت تراشه های A10 را به TMSC واگذار کرد

اپل ساخت تراشه های A10 خود را به شرکت TSMC واگذار کرد. این در حالی است که در سال گذشته ساخت تراشه های A9 بر عهده ی دو شرکت سامسونگ و TSMC بود. این موضوع حرف و حدیث های زیادی را به همراه داشت. گفته می شد گوشی های آیفونی که به تراشه ی A9 ساخت TSMC مجهز بودند عملکرد و عمر باتری بهتری را نسبت به گوشی های آیفونی که به تراشه A9 ساخت سامسونگ مجهز هستند، دارند.

این اولین باری نیست که سامسونگ از فهرست شرکت های سازنده ی پردازنده برای اپل کنار گذاشته می شود. به نظر می رسد که سامسونگ در زمینه ی تولید تراشه برای اپل، امسال توان رقابت با TSMC را ندارد و از لیست شرکت های مد نظر اپل خارج شده است. بنا به گزارش اپل این شرکت قراردادی را با شرکت TSMC امضا کرده است و طبق آن تمام تراشه های شرکت اپل که در نسل بعدی آیفون ها استفاده خواهد شد و نام آن A10 است توسط شرکت TSMC تولید خواهد شد.

موضوعی که TSMC را برتر از دیگران می کند توانایی آن در استفاده از تکنولوژی ساخت 10 نانومتری است. بنابراین این شرکت نقش بسیار مهمی در گوشی های آیفون نسل بعدی دارد. تراشه هایی که از فرآیند ساخت 10 نانومتری استفاده می کنند ضمن کارایی بهتر از ابعاد کوچکتری نیز برخوردار هستند. بنابراین اپل این قابلیت را دارد بدون تغییر ظرفیت باتری خود، گوشی های با ضخامت کمتری را تولید کند. البته بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تا گوشی هایی با همین ضخامت داشته باشند و بجای آن عمر باتری گوشی هایشان بهتر باشد. اما اپل هرگز نمی خواهد به مشتریان خود گوش کند.
جزئیات بیشتری راجع به تراشه ی A10 یا آیفون 7 وجود ندراد، اما به نظر اپل تا ماه سپتامبر این گوشی را معرفی خواهد کرد. بنابراین تا زمان معارفه ی این گوشی اخبار و شایعات بیشتری منتشر خواهد شد و جزئیات دقیق تری فاش می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر