;
coinex

هدست واقعیت مجازی گوگل به صورت مستقل عمل می کند

هدست واقعیت مجازی گوگل به صورت مستقل عمل می کند

هدست واقعیت مجازی گوگل ، بدون نیاز به دستگاه های جانبی عمل خواهد کرد.

شرایط فعلی تکنولوژی واقعیت مجازی چندان خوشایند نیست. هدست هایی مانند گییر VR سامسونگ و گوگل کاردبورد، برای عملکرد خود به گوشی های هوشمند نیاز دارند. هدست های واقعیت مجازی دیگر، مثل آکیولس ریفت و اچ تی سی وایو، باید به کامپیوتر های گران قیمت متصل شوند؛ در این میان، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، تنها به کنسول پلی استیشن 4 متصل می شود.

به گزارش وال استریت ژورنال، گوگل قصد دارد یک هدست واقعیت مجازی تولید کند که بدون نیاز به گوشی هوشمند، کامپیوتر و یا کنسول های بازی، تجربه ی واقعیت مجازی را به صورت یک دستگاه مستقل در اختیار علاقه مندان قرار دهد. در ادامه این گزارش آمده است که، هدست واقعیت مجازی گوگل ، رقیب گییر VR سامسونگ خواهد بود. وال استریت ژورنال اضافه کرد: “گوگل، یک دستگاه میان رده را در نظر دارد، کیفیتی که به محدودیت هایی مثل کامپیوتر های شخصی و کنسول های بازی نیازی ندارد.”

منبع خبری این ژورنال اعلام کرده است که این هدست به یک نمایشگر، پردازنده ی قوی تولید شده توسط موویدیوس (Movidius) و یک دوربین در جلوی آن مجهز خواهد بود. گفته می شود که این پردازنده با استفاده از بازخورد های دوربین، حرکت سر کاربر را ردیابی می کند.

در ادامه آمده است که، گوگل در حال تلاش برای آپگرید کردن برنامه ی اندروید است، تا بتواند عملکرد بهتری در هدست واقعیت مجازی گوگل داشته باشد. به ادعای این گزارش: “یک تغییر کوچک می تواند این امکان را برای گوشی فراهم کند که بدون نیاز به لمس طولانی مدت، گوشی روشن باقی بماند.”

هنوز مشخص نیست که هدست واقعیت مجازی گوگل چه زمانی معرفی و عرضه خواهد شد، با اینحال این احتمال وجود دارد که در مراسم سالانه ی توسعه دهندگان I/O گوگل که در ماه می برگزار می شود، معرفی شود. ارزش قیمتی این دستگاه ها نیز جالب است. در حال حاضر، هدست گییر VR سامسونگ با قیمت 99 دلار به فروش می رسد، اما این دستگاه محدود به تعداد خاصی از گوشی های سامسونگ است که باید جداگانه خریداری شوند. قیمت آکیولس ریفت، 600 دلار برآورد می شود و برای عملکرد بهتر این دستگاه، به یک کامپیوتر شخصی پر قدرت نیاز دارید. قیمت نهایی آکیولس ریفت و تنظیمات مخصوص آن در کامپیوتر شخصی، معادل 1500 دلار در نظر گرفته شده است.

با تمام این اوصاف، به نظر می رسد که گوگل به صورت جدی برای ساخت هدست های واقعیت مجازی تلاش می کند. کاردبورد گوگل، تنها یک وسیله ی سرگرمی بود، اما هدست واقعیت مجازی گوگل، یک میدان نبرد جدید را در این عرصه به وجود می آورد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: mashable


عصر تکنولوژی، تکر

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر