;
coinex

اسکای هبیتات ؛ زیستگاه قرن بیست و یکم سنگاپور

اسکای هبیتات ؛ زیستگاه قرن بیست و یکم سنگاپور

اسکای هبیتات برج مسکونی زیباییست که در سنگاپور قامت برافراشته است.

مجتمع مسکونی موشه سفدی در بیشان سنگاپور، طراحی خود را از مجتمع هبیتات 67 در مونترال کانادا الهام گرفته است.

اسکای هبیتات (Sky Habitat) از دو برج ماتریسی تشکیل شده که توسط باغ هایی معلق در آسمان به هم متصل شده است. موشه سفدی معماری کانادایی است که پروژه های مختلفی از او در سراسر جهان قد علم کرده است.

استفاده سفدی از اشکال هندسی و فرم های به هم پیوسته در سطح افقی، یادآور یکی دیگر از پروژه هایی است که در سنگاپور اجرا شده است، روستای عمودی مشبک که سال گذشته توانست جایزه بهترین ساختمان سال را از آنِ خود کند. در حالی که پروژه روستای مشبک در شش طبقه ساخته شده است، اسکای هبیتات تا 38 طبقه بالا می رود. این پروژه با هدف ایجاد پناهگاهی در آسمان، زندگی با کیفیت بالا، چشم اندازی زیبا، باغهای معلق و استفاده از نور روز را ارائه داده و اصول کلی یک پروژه موفق را گرد هم آورده است.

اسکای هبیتات با ساختاری سه بعدی، ترکیبی از واحد های مسکونی با تراس خصوصی، بالکن ها و باغ هاست که با فضاهای سبز عمودی، جهت گیری های مختلف نسبت به نور خورشید و منظره های مختلف از مناطق اطراف، خودنمایی می کند. باغ ها، فضاهای مختلف برای رویداد ها و مسیر های پیاده روی، 70 درصد از سطح این پروژه را در بر می گیرد.

این پروژه در مجموع با سه پلت فرم مختلف بهم وصل شده که شامل باغ ها، خیابان های پیوسته و تراس ها می شود. در این پروژه فضاهایی برای  تفریح و اوقات فراغت در نظر گرفته شده و تهویه ساختمان ها و فضاهای مسکونی آن به طور طبیعی صورت می گیرد.

این پروژه 12,077 متر مربعی، در مجموع 509 آپارتمان را شامل می شود که هر کدام با جهت گیری های مختلف یک فضای روباز خصوصی نیز در اختیار دارد. ساکنان برج اسکای هبیتات می توانند از استخری که در طبقه سی و هشتم این ساختمان به همراه زمین تنیس، فضایی برای باربیکیو، اتاق های کارائوکه (ابزاری سرگرم‌کننده‌است برای دوستداران آوازخوانی که از طریق یک صفحه نمایش و یک میکروفون این امکان را برای افراد مبتدی فراهم می‌کند تا در حین پخش موسیقی بی‌کلام آوازهای مشهور، اشعارآنهارا بر صفحه نمایش ببینند و صدای خود را ظبط کنند) و سالن بدنسازی قرار گرفته، استفاده کنند.

پروژه اسکای هبیتات در سال گذشته تکمیل و آماده بهره برداری شد.

 

اسکای هبیتات (Sky Habitat) از دو برج ماتریسی تشکیل شده که توسط باغ هایی معلق در آسمان به هم متصل شده است.

پروژه موشه سفدی از نمای بالا

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر