;
coinex

بررسی گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ

بررسی گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، نشان دهنده ی معقول و مناسب بودن این گوشی میان رده است.

بررسی گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، نشان دهنده ی معقول و مناسب بودن این گوشی میان رده است.

گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ با طراحی زیبا، کیفیت ساخت، ویژگی های عملی و عمر باتری قابل توجه، معرفی شد. این دستگاه یکی از جالب ترین گوشی های گلکسی در سال جاری است، ما این توصیف را در مورد گوشی گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ در حالی داریم که  گلکسی اس 7 سال 2016 را نیز به خوبی می شناسیم.

در ادامه بررسی سامسونگ گلکسی A5 را از دید سایت خبری سم موبایل ارائه می دهیم، توجه داشته باشید که این بررسی بر روی تجارب نویسنده  از هر دو مدل اروپایی SM-A510F و مدل SM-A5100 چینی دو سیم کارته برگرفته شده است.

طراحی، کیفیت ساخت گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ

شاید بدانید که زبان طراحی گلکسی اس 6 در طراحی گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، به خوبی دیده می شود. با این حال، چند تفاوت قابل توجه نیز وجود دارد. در گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ قاب آلومینیومی و گوشه ها همگی کمی انحنا دارند، به طوری که به گوشی ظاهری باریک تر می بخشند.

قسمت جلوی این گوشی با گوریلا گلاس 4 پوشانده شده است و پشت دستگاه به وضوح اثر 2.5 D دارد. صفحه نمایش گلکسی A5 شناور به نظر می رسد که دید بصری بسیار خوبی به گوشی می دهد. در واقع، زیباترین دستگاه غیر اج است که سامسونگ تا به امروز ساخته است؛ حتی با اینکه اثر انگشت روی شیشه باقی می ماند، ولی زیبایی آن خیره کننده است.
گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، زمانی که با گلکسی A5 سال 2014 مقایسه می شود، افزایش وزنی ناشی از یک باتری بزرگتر در یک بدن ضخیم دارد. دوربین این گوشی کمی از قاب پشتی بیرون زده است، هر چند در مقایسه با گلکسی اس 6 این بیرون زدگی کمتر است و به احتمال زیاد نشان می دهد که در گلکسی اس 7 نیز چنین چیزی خواهیم دید. به طور کلی، این گوشی از نظر ظاهری در خور یک دستگاه رده بالا است.

 زبان طراحی گلکسی اس 6 در طراحی گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، به خوبی دیده می شود.

.
نمایشگر گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ

صفحه نمایش 5.2 اینچی سوپر آمولد در گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل همراه است، که به صورت قابل ملاحظه ای واضح تر از مدل پیشین خود به نظر می رسد، (424 در مقابل 294 پیکسل در هر اینچ) البته مانند 6 اس با  تعداد پیکسل QHD همراه نیست. برای بسیاری از کاربران رزولوشن 1080 پیکسل احتمالا نقطه ی شیرینی در کیفیت تصویر، عملکرد و عمر باتری است. اگر شما بخواهید تجربه ی واقعیت مجازی با گیر وی آر نیز داشته باشید، این رزولوشن بالا برای شما کافی است.
گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ  به همان اندازه بهبود تولید رنگ قابل توجهی نیز داشته است. البته گلکسی A5  مانند گلکسی اس 6 و نوت 5 تولید رنگ نمی کند اما تصویر آمولد گوشی و یا حالت های پایه ی آن، نمایش نسبتا طبیعی و روانی مهیا می کند. برای مقایسه، پانل فول اچ گلکسی اس 5 را در نظر بگیرید، احساس می شود که نمایشگر A5 به مراتب بهتر از آن نیز، است.  نیازی به گفتن نیست که به طور معمول، کنتراست در این نوع صفحه نمایش آمولد بسیار عالی است. در حالت خودکار، صفحه نمایش می تواند برای اطمینان از دید خوب حتی در نور خورشید، بسیار روشن باشد. زاویه دید آن نیز مناسب است هر چند، به خوبی گوشی های رده بالای سامسونگ نیست و روشنایی ها کمی در سمت طیف گرم تر هستند.
با این حال، برای سری گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ این یک نمایشگر دقیق و زیبا با تمام مزایای تکنولوژی آمولد نسل فعلی سامسونگ است.

صفحه نمایش 5.2 اینچی سوپر آمولد در گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل همراه است.
مشخصات، عملکرد گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ

در گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، پردازنده ی اگزینوس 7580 که روی گلکسی اس 5 نئو نیز یافت می شود، بکار رفته است. این تراشه بهترین تراشه نیست اما برای درایو آخرین نسخه از رابط کاربری تاچویز کافی است. حتی برای بازی های سنگین تر نیز مناسب است، اما زمانی که چند کار در پس زمینه در حال اجرا است، برای مثال در هنگام نصب و یا به روز رسانی برنامه ها، واقعیت این است که یک دستگاه میان رده با پردازنده اواسط برد، در حد رضایت عمل خواهد کرد.
البته، سامسونگ گلکسی A5  با  ذخیره سازی فلش UFS 2.0  و یا دو گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 تجهیز نشده است و  انتظار نداریم که مقادیر زیادی داده با سرعت در آن منتقل شود و یا عملکرد فوق العاده ای داشته باشد.
با وجود این به نظر می رسد که گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ ظاهر بسیار درجه یک، نمایشگر خوب و عملکرد هوشمندانه داشته باشد که واقعا برای یک گوشی هوشمند رده میانی با این برچسب قیمت عالی است.

در گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، پردازنده ی اگزینوس 7580 که روی گلکسی اس 5 نئو نیز یافت می شود، بکار رفته است.
.
نرم افزار گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ

در بخش نرم افزار، همانطور که اشاره شد، قابلیت تاچویز در گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ به خوبی اجرا می شود. برای کسانی که با بهبودهایی که اخیرا به این رابط کاربری اضافه شده است، ناآشنا هستند باید بگوییم که دکمه ها به جای آنکه فقط آیکون داشته باشند، دارای متن نیز شده اند و منوهای به طور قابل توجهی ساده شده اند، به طوری که هیچگونه سردرگمی در اینکه هر کدام از گزینه ها چه کاری انجام می دهند وجود ندارد.
شاید بهترین پیشرفت های اخیر در قابلیت های تاچ ویز، تم استور باشد که در سامسونگ گلکسی A5  به صورت پیش فرض وجود دارد، حتی چند تم ساده اما خوب  و منحصر به فرد برای سری های A ، در اختیار است اما به طور کلی به نظر می رسد سفارشی کردن رابط کاربری، تا کنون بهترین ویژگی قابلیت های  اخیر تاچویز بوده است.
با این حال، همه ی اینها، نمی تواند این واقعیت را که نسخه اندروید 5.1.1 لالی پاپ، آخرین و بهترین نسخه از اندروید در چند ماه گذشته نیست را پنهان کند، البته این نسخه ی بدی نیست و لزوما داشتن اندروید مارشمالو عملکرد گلکسی A5 را بهبود نمی بخشد، اما نکته ای است که نمی توان در وهله اول از آن اجتناب کرد.
سال گذشته چند ماهی طول کشید تا اینکه سامسونگ اندروید لالی پاپ را به نسل اول دستگاه های سری A خود آورد، البته در زمان راه اندازی آنها گوگل این نسخه را به راحتی در دسترس قرار داده بود.  یک انتظار غیر ضروری برای به روز رسانی به اندروید مارشمالو برای هر کسی که اقدام به خرید گلکسی A5 می کند وجود دارد که خوشایند نیست.

 در بخش نرم افزار، همانطور که اشاره شد، قابلیت تاچویز در گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ به خوبی اجرا می شود.

.
دوربین گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ

دوربین اصلی گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، یک سنسور 13 مگاپیکسلی همراه با دیافراگم f / 1.9 و تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) است که از ویژگی های مشترک آن با گلکسی  اس 6 محسوب می شود. بنابراین به احتمال زیاد کیفیت تصویر خوبی خواهد داشت.
همانطور که در بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده ی دیگر مشاهده می شود، دوربین در روز روشن ، عملکرد خوبی دارد که نسبتا طبیعی است. با این حال، به نظر می رسد محدوده دینامیکی، در حالت اتوماتیک کاملا محدود است. حالت HDR بسیار مناسب و معقولس وجود دارد، اما آهسته است و هیچ پیش نمایش بلادرنگی نشان نمی دهد که چگونه چنین شاتی ایجاد خواهد شد. همچنین، هنگام گرفتن تصاویر HDR، حداکثر وضوح به هشت مگاپیکسل محدود می شود.
حضور  OIS به طور کلی در شب و حالت HDR گوشی مفید به نظر می رسد، در واقع لنز را برای رسیدن به نتایج رضایت بخش ثابت نگه می دارد. با این حال با شفافیت تصویری که توسط لنز های گلکسی اس 6 ثبت می شود، خیلی فاصله دارد.

برخی از نمونه تصاویری را که در حالت اتو مود با این گوشی گرفته شده است را در زیر ببینید:

تصاویر مشابه گرفته شده در حالت HDR (تون غنی):





حالت “حرفه ای” دوربین نسبتا عمومی است. این حالت کنترل دستی را در سراسر بالانس روشن ارائه می دهد، مقدار روشنی و ISO از 100 به بالا است، اما هیچ تنظیم سرعت شاتری و یا توانایی ذخیره داده های خامی وجود ندارد. خوشبختانه، برنامه ی دوربین را می توان با دو بار فشار دادن دکمه هوم باز کرد که یکی از ویژگی های ساده و بسیار مفید آن است.

چند نمونه تصادفی:

از نظر ضبط ویدئو، انتظار ضبط 1080 پیکسل ساده را در 30 فریم در ثانیه داریم. در این بخش حالت HDR وجود ندارد ، بنابراین محدوده ی دینامیکی محدود است، در حالی که فوکوس خودکار بسیار آهسته عمل می کند، اما گاهی اوقات به زمان عقب نیاز دارد.
دوربین جلوی گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ  برای عکس های سلفی زاویه گسترده ای دارد، با این حال، محدود به پنج مگاپیکسل است و هیچ حالت HDR برای آن وجود دارد.

دوربین جلوی گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ  برای عکس های سلفی زاویه گسترده ای دارد، با این حال، محدود به پنج مگاپیکسل است و هیچ حالت HDR برای آن وجود دارد.
.

عمر باتری گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ  

با وجود اندروید لالی پاپ و دوربین که کما بیش نقاط ضعیف این گوشی محسوب می شوند، از نقطه نظر ویژگی های مثبت، علاوه بر طراحی و صفحه نمایش، عمر باتری نیز یکی دیگر از قابلیت های حائز توجه گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ است که می توان به آن اشاره کرد. باتری 2900 میلی آمپر ساعتی در کنار ​​پردازنده ی متوسط و صفحه نمایش با رزولوشن گفته شده، مناسب به نظر می رسد. در صورت استفاده ی معمولی،  بدون هیچ بازی اضافی، دو روز عمر باتری خواهد داشت، اما با کمی استفاده ی بیشتر، باتری این گوشی بیشتر یک روز دوام می آورد.

سامسونگ، تا آنجا که مورد بررسی قرار گرفته است، در مسیر کوچک کردن باتری، عمر باتری را در گلکسی به خطر انداخته است. نیازی به گفتن نیست، شاید به یاد آورید که گلکسی S6 در سال گذشته در بخش باتری ناامید کننده بود.

حتی برای اینکه این بخش بهتر عمل کند، سامسونگ تصمیم به تجهیز A5 جدید با ویژگی شارژ سریع که قبلا در گوشی های گران تر گلکسی وجود داشت، گرفته است. شما می توانید گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ را از صفر تا 100 درصد کمی بیش از یک ساعت و نیم و یا تا نیمه در حدود 30 دقیقه شارژ کنید.
دوام طولانی عمر باتری و شارژ سریع دو ویژگی بسیار عملی است که وجود آنها، ارزش واقعی به گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ می بخشد.

لاوه بر طراحی و صفحه نمایش، عمر باتری نیز یکی دیگر از قابلیت های حائز توجه گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ است
ویژگی های اضافی گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ 

گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، دارای اسکنر اثر انگشت سریع و روان موجود در گلکسی اس 6 و نوت 5 است. این اسکنر ساده و سریع، ایمنی را به ویژگی های مختلف از صفحه قفل گرفته تا سامسونگ پی (در صورت موجود بودن در کشور کاربر) به ارمغان می آورد. بسیار خوب است که یک دستگاه رده میانی قابلیتی مانند یک اسکنر اثر انگشت دارد.  با وجود فشاری که از سوی تولید کنندگان دیگر در بازار ایجاد شده است، رقابتی نگه داشتن دستگاه ها برای سامسونگ بسیار سخت است. اضافه کردن ویژگی های مفید پاسخ مناسبی برای این رقابت به نظر می رسد.
علاوه بر این ویژگی ها، گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، با چند ترفند همراه است که حتی گوشی های رده بالای سامسونگ در سال 2015 فاقد آن هستتند. فضایی برای یک کارت حافظه میکرو اس دی و قابلیت گوش دادن به رادیو FM قدیمی، نوع رادیو که دیتای شما را نمی بلعد، در گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، وجود دارد.

در مدل چینی گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، حافظه میکرو اس دی به عنوان یک درگاه برای سیمکارت دوم قابل استفاده است. این یک راه حل کارآمد است، هر چند کاربرانی که از دو سیم کارت استفاده می کنند باید ارتقا فضای ذخیره سازی را قربانی کنند. برای مدل دو سیم کارته گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ که بازار هدف آن خارج از چین است و با  استاندارد اروپا ایجاد شده، ارتقاء حافظه بدون عملکرد اضافی وجود دارد.
آخرین مورد که چیز کمی هم نیست  چراغ ال ای دی برای دریافت نوتیفیکیشن است.  مطمئنا، راه های دیگری برای اطلاع از تماس های از دست رفته و یا پیام ها وجود دارد، اما این فقط یکی از آن گزینه های عجیب و غریب طراحی سامسونگ است.

گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ، دارای اسکنر اثر انگشت سریع و روان موجود در گلکسی اس 6 و نوت 5 است
.

 نکات آخر در مورد گلکسی گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ 

گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ ، در واقع یک دستگاه بسیار معقول و مناسب است. این بسته ترکیب مناسبی از اجزا با یک بدن خوب طراحی شده است که آن را به یک گوشی با ویژگی های غنی و با عملکرد خوب باتری، تبدیل کرده است.
با این حال، برای اکثر کاربران گوشی های هوشمند رده میانی، گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ ، به طور عمده یک دستگاه با ظاهر پرمیوم و یک صفحه نمایش بسیار خوب، عملکرد مناسب و عمر باتری است که همه ی این ها با برچسب قیمت میان رده ترکیب می شود.
البته، پرکارترین گوشی هوشمند 2016 سامسونگ، گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج است، اما حتی با اینکه آنها با عمر باتری خوب، یک دوربین برتر، یک صفحه نمایش با وضوح بالاتر و مقاومت در برابر آب همراه هستند، تفاوت در قیمت گذاری آنها قابل توجه است. به جز کاربرانی که نیاز به یک دوربین درجه یک و یا امکان استفاده از دستگاه برای تجربه هدست گیر وی آر دارند، گلکسی A5 سال 2016 سامسونگ ، مشخصاتی دارد که خواستار کاربران گوشی های هوشمند را برآورده می کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    سلام من 3 روزه خریدم.الان گوشیم و باهاش کار کردم گزاشتم کنار بعد 2ساعت رفتم سراغش خاموش شده و هیچ جوره روشن نمیشه حتی تو برق شارژ هم داشت
    چرا اخه؟؟؟؟
    چیکار باید بکنم؟؟؟

    پاسخ

    سلام چون a5کمی شیشش خم شده مثلs7گلس چون خم نمیشه کناره هاش خالی میمونه اون دوستمونم گفته تمام صفحه گرفته ضدخش هست نه گلس

    پاسخ

    سلام خسته نباشین من یه ماهی هست این گوشیو تهیه کردم ولی هرچی گلس انداختم رو صفحه گوشی دورش یه اندازه نیم سانت دور تادور هوا باز کرده چندتا گلس انداختم ولی تعقیری نکرد مدلش a510fd 2016 است لطفا منو رهنمای کنید برام خوره شد

    پاسخ

    من دیروز گوشیم خریدم یدونه گلس داشت گفت قیمتش 45 هس کل گوشی رو میگیره و همینطور هم شد رنگش طلاییه و اینقد کامل گرفته که فکر میکنی خود گوشی رنگش طلایی هست. بگردید توی بازار هس

    پاسخ

    سلامa5 2016 چراغ ال ای دی برای دریافت نوتیفیکیشن داره یا نه؟؟

    پاسخ

    نه نداره این هیشکی جواب مارو نمیده توام ببین مشکل منو داری یانه

    پاسخ

    سلام واقعا نداره ؟
    پس چرا دو تا چراغ بالای گوشی وجود داره…
    هر چی گشتم هیچ راهی پیدا نکردم
    کی میدونههههههههههههههههه
    مرسی

    پاسخ

    سلام بله داره
    از قسمت تنظیمات Accessibility بعد Hearing بعدش گذینه Flash notiflcation فعالش کن

    پاسخ