;
coinex

وایو توشیبا و فوجیتسو با هم ادغام می شوند

وایو توشیبا و فوجیتسو با هم ادغام می شوند

وایو توشیبا و فوجیتسو ، سه شرکت تولید کننده ی کامپیوتر ژاپنی، با هم ادغام می شوند.

در گذشته، شایعاتی مبنی بر ادغام بخش کامپیوتری این سه شرکت به گوش رسیده بود. اما در حال حاضر، به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، این سه شرکت به لطف تلاش های هیدمی مو مدیر عامل وایو، همکاری خود را آغاز خواهند کرد. در صورت صحت این اخبار، تا آخر ماه مارچ، قرارداد تلفیق این سه شرکت امضا خواهد شد. شرکت جدید متشکل از وایو، توشیبا و فوجیتسو (که احتمالا با نام وایو شناخته خواهد شد)، 30 درصد از بازار ژاپن را تحت کنترل خواهد داشت؛ این مقدار از سهم بازار شرکت لنوو بیشتر است.

از آنجاییکه این سه شرکت با مشکلاتی مواجه بوده و به تنهایی نمی توانند در این بازار رقابت باقی بمانند، تلفیق آنها با یکدیگر کاملا منطقی به نظر می رسد. علاوه بر آن، نباید نقطه ی قوت هر کدام از این سه شرکت را نادیده گرفت؛ برای مثال، شهرت برند وایو در سونی، جایگاه توشیبا در بازار آمریکا و موقعیت فوجیتسو در اروپا، هر کدام از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. این قرار داد تلفیقی، باعث صرفه جویی در سرمایه، برای تولید و حفظ شغل خواهد بود.

نا گفته نماند که تحلیل گران بلومبرگ دید مثبتی نسبت به این قرارداد ندارند؛ چرا که شرکت تلفیقی جدید، تحت عنوان وایو، در بازار ژاپن شناخته شده است و دو شرکت زیر مجموعه، از شهرت جهانی برخوردارند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر