;
coinex

امنیت آیفون با 5 روش ساده بیشتر می شود

امنیت آیفون با 5 روش ساده بیشتر می شود

امنیت آیفون و کاربرانی که از این گوشی ها استفاده می کنند، برای اپل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اپل اعلام کرد که کد مورد نیاز FBI را در اختیار او قرار نخواهد داد. FBI برای باز کردن قفل آیفون یکی از افراد حادثه ی سن برناردو، به این کد احتیاج داشت. این موضوع باعث شد که اپل توجه بیشتری به موضوع رمز گذاری و حفظ حریم خصوصی کاربران خود داشته باشد. اپل موضوع امنیت مصرف کننده را مهم تلقی می کند، به همین دلیل پسورد های 6 کاراکتری را به عنوان پیش فرض در آپدیت iOS 9 قرار داده است. این موضوع تغییر چندانی ایجاد نمی کند، اما به هر حال ورود به حریم شخصی کاربران آیفون را سخت تر می کند. در ادامه، با 5 روش ساده ای که امنیت آیفون شما را بالا می برد، آشنا خواهید شد.

.

پسورد های 6 کاراکتری از پسورد های 4 کاراکتری امن تر هستند

آپدیت iOS 9 از پیش فرض پسورد های 6 کاراکتری به جای 4 کاراکتری بهره می برد. هر چند که اختلاف دو کاراکتر تغییر چندانی را ایجاد نمی کند، اما به گفته ی اپل این اختلاف دو کاراکتری ترکیب های احتمالی را از 10000 به یک میلیون افزایش می دهد. برای تغییر کد رمز، به ستینگ یا تنظیمات رفته و Touch ID & Passcode را پیدا کنید. (البته در این عکس شما فقط کلمه ی Passcode را مشاهده می کنید.)

برای تغییر کد رمز، به ستینگ یا تنظیمات رفته و Touch ID & Passcode را پیدا کنید. (البته در این عکس شما فقط کلمه ی Passcode را مشاهده می کنید.).

بعد از این مرحله، Change Passcoede را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله، Change Passcoede را انتخاب کنید..

پس از آن شما به کد 6 کاراکتری ارتقا یافته اید. برای اطمینان، از رمزی استفاده کنید که کسی قادر به حدس زدن آن نباشد. هرگز از رمز 123456 استفاده نکنید، با این کار هدف امنیت آیفون با 6 کاراکتر را از بین می برید.

پس از آن شما به کد 6 کاراکتری ارتقا یافته اید. برای اطمینان، از رمزی استفاده کنید که کسی قادر به حدس زدن آن نباشد. هرگز از رمز 123456 استفاده نکنید، با این کار هدف امنیت آیفون با 6 کاراکتر را از بین می برید..

تاچ آیدی را فعال کنید.

نگران نباشید، اثر انگشت شما به همان شیوه ای در هک 20 میلیون اثر انگشتی دولتمردان آمریکایی استفاده شد، دزدیده نمی شود. اپل اثر انگشت شما را به یک عملکرد اجرایی ریاضیاتی تبدیل کرده که با روش های مهندسی قابل تغییر نیست. این عملکرد اجرایی ریاضیاتی در تراشه ی آیفون شما ذخیره می شود و سیستم عامل iOS و سایر اپلیکیشن ها به آن دسترسی ندارند. در واقع در هیچ سرور و یا حافظه ی کلودی باقی نمی ماند. برای فعال کردن تاچ آیدی به ستینگ و پس از آن به Touch ID & Passcode وارد شوید. در این قسمت می توانید اثر انگشت دیگری را فعال کنید.

تاچ آیدی را فعال کنید.  نگران نباشید، اثر انگشت شما به همان شیوه ای در هک 20 میلیون اثر انگشتی دولتمردان آمریکایی استفاده شد، دزدیده نمی شود. اپل اثر انگشت شما را به یک عملکرد اجرایی ریاضیاتی تبدیل کرده که با روش های مهندسی قابل تغییر نیست. .

تنظیمات دو مرحله ای بازبینی را انجام دهید.

بازبینی دو مرحله ای به شما این امکان را می دهد که قبل از وارد شدن به حافظه ی آی کلود، آی مسیج و Face Time، هویت خود را بازبینی کنید؛ این امکان همچنین قبل از خرید از طریق آی تونز، آی بوک و اپ استور نیز فعال می شود. با انجام این تنظیمات و وارد کردن اپل آیدی و پسورد آن، یک کد چهار رقمی از طریق اس ام اس به شما ارسال می شود. با انجام این کار، این اطمینان وجود دارد که قبل از هر خرید، باید از دو مرحله ی امنیتی عبور کرد. برای انجام این کار، به ستینگ رفته و در مرحله ی بعد وارد App and iTunes Store شوید.

تنظیمات دو مرحله ای بازبینی را انجام دهید.  بازبینی دو مرحله ای به شما این امکان را می دهد که قبل از وارد شدن به حافظه ی آی کلود، آی مسیج و Face Time، هویت خود را بازبینی کنید؛ این امکان همچنین قبل از خرید از طریق آی تونز، آی بوک و اپ استور نیز فعال می شود..

روی اپل آیدی و View Apple ID کلیلک کنید. با انجام این کار، به صفحه ای می روید که می توانید روی Password و Security کلیلک کنید. در این قسمت به سوالات امنیتی مطرح شده، پاسخ دهید و دستورالعمل نصب بازیابی دو مرحله ای را انجام دهید.

روی اپل آیدی و View Apple ID کلیلک کنید. با انجام این کار، به صفحه ای می روید که می توانید روی Password و Security کلیلک کنید. در این قسمت به سوالات امنیتی مطرح شده، پاسخ دهید و دستورالعمل نصب بازیابی دو مرحله ای را انجام دهید..

پسورد امنی را برای اپل آیدی انتخاب کنید.

اهمیت این موضوع کاملا مشخص است؛ اما بسیاری از افراد از اهمیت این موضوع بی اطلاع بوده و یا غفلت می کنند. یکی از راه هایی که پسورد شما را امن تر می کند، استفاده از رمز های 8 کاراکتری است. رمزی که سال ها از آن استفاده کرده اید را فراموش کنید. از کاراکتر های مشابه استفاده نکنید و یا حداقل اینکه از یک حرف، عدد و یا حرف بزرگ استفاده کنید. اپلیکیشن وان پسورد هم امنیت خوبی را برای کاربران خود فراهم می کند، این پسورد می تواند مجموعه ای از پسورد های مناسب را برای شما جمع آوری کند.

از Find My iPhone, iPad and Mac استفاده کنید.

این قابلیت می تواند گوشی گم شده یا دزدیده شده ی شما را روی نقشه نشان دهد. اما اگر فکر می کنید که آیفون دزدیده شده هرگز به شما باز نمی گردد، می توانید اطلاعات خود را از راه دور پاک کنید، یا حداقل اینکه اطلاعات شما امن باقی مانده اند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر