;
coinex

حرف i در آیفون و دیگر محصولات اپل به چه معنا است؟

معنی حرف i در آیفون کمی پیچیده است اما بیش از همه چیز به واژه ی اینترنت برمی گردد.

معنی حرف i در آیفون کمی پیچیده است اما بیش از همه چیز به واژه ی اینترنت برمی گردد. دستگاه های اپل برای استفاده از اینترنت بسیار ساده و سریع عمل می کنند، از این رو یکی از دلایل استفاده از حرف i در آیفون به اینترنت اشاره دارد.

حرف i در آیفون شاید یکی از مهمترین حرف های جهان باشد اما از طرفی خیلی ها نمی دانند که این حرف در نام تجاری محصولات اپل، چه معنی دارد. در نام تجاری آیفون، حرف i آی فون که یکی از ویژگی های تعریفی آن است، بیشتر به کاربرد این دستگاه در استفاده از “اینترنت” اشاره دارد، هر چند نه به طور کامل زیرا داستان معنایی آن کمی پیچیده تر است.

اولین بار حضور حرف i در نامگذاری اپل، با معرفی آی مک دیده شد، راه اندازی آی مک در سال 1998 به عنوان کامپیوتر مدرن اپل شکل گرفت. در طول معرفی آی مک، استیو جابز بیان کرد که :” هدف تولید این دستگاه، ایجاد کامپیوتری است که برای تمام کسانی که از اینترنت استفاده می کنند، مورد علاقه ترین دستگاه باشد.” جابز آی مک را دستگاهی عجین با اینترنت معرفی کرد و این را به عنوان محوریت تبلیغات آن در نظر گرفت.

او در آن زمان اعلام کرد: “این یک دستگاه مکینتاش کامل است که ما آن را با هدف تبدیل شدن به یک دستگاه درجه یک برای مصرف کنندگان کامپیوتر که از اینترنت استفاده ی ویژه ای می کنند و خواستار یک دستگاه ساده و سریع هستند، عرضه کرده ایم.”

اینترنت تنها معنای حرف i در آیفون نیست. در طول دوره ی عرضه ی آی مک، جابز به تعدادی عناوین از جمله اینترنت،فردی(individual)،آموزش(instruct)،اطلاع رسانی(inform)، الهام(inspire) اشاره کرد.

او بیان کرد که حرف i در آیفون معانی دیگری نیز دارد. “ما یک شرکت تولید رایانه های شخصی هستیم و اگر چه این محصول در دنیا شبکه متولد شده ولی در عین حال یک محصول زیبا و مستقل نیز محسوب می شود. یکی از اهداف تولید آی مک کاربرد های آموزشی است. این دستگاه برای بسیاری از موارد آموزش عملکرد کامل و بی نقصی ارائه می دهد. “

اپل پس از معرفی آی مک حرف i را در تمام نام های تجاری محصولات خود وارد کرد. نرم افزارهای این شرکت مانند iTools و سخت افزارهایی از جمله آی پاد همه حرف i را در نام خود، دارند. (هنوز هم به طور کامل مشخص نیست که نام آی پاد از کجا نشات گرفته است.)

این نام گذاری در نهایت در نام آی فون نیز جای گرفت، محصولی که برای شرکت اپل، اثری مشابه آی مک داشت.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تک

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر