;
coinex

نگاه نزدیک به گوشی گلکسی اس 7

نگاه نزدیک به گوشی گلکسی اس 7

پس از مدت ها انتظار، سرانجام سامسونگ از گوشی های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج پرده برداری کرد. پیش از این به واسطه ی انتشار شایعات و عکس های درز شده، تقریباً تمامی مشخصات این مشخص شده بود. گفتنی است گوشی های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج از لحاظ فنی و سخت افزاری هیچ گونه تفاوتی ندارند. گوشی اس 7 اج به صفحه نمایش خمیده و بزرگتر 5.7 اینچی مجهز است. این دو گوشی از لحاظ ظرفیت باتری نیز با هم متفاوت هستند اما از لحاظ کارایی و عمر باتری تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت. پرچمداران جدید سامسونگ قرار است در تاریخ 11 مارس (21 اسفند) وارد بازار جهانی خواهد شد. در این مقاله نگاه کلی به مشخصات این گوشی ها خواهیم داشت.

طراحی

گوشی گلکسی اس 7 از لحاظ طراحی تفاوت های زیادی با گلکسی اس 6 نداشته و از شباهت زیادی با آن برخوردار است. اما به هر حال ساسونگ تغییرات کوچکی را در طراحی آن اعمال کرده است. یکی از تغییرات قابل توجه این است که سامسونگ به مانند گلکسی نوت 5 انحنایی را در پشت گوشی ایجاد کرده است. این انحنا باعث راحتی کاربران در دست گرفتن گوشی می شود که حس بهتری را ایجاد می کند. از دیگر تفاوت های گلکسی اس 7 بازگشت دکمه ی هوم فیزیکی به این گوشی است.

گلکسی اس7 همچنین از لحاظ وزنی نیز نسبت به گلکسی اس 6 سنگین تر شده است. دلیل این سنگینی را می توان به استفاده از باتری بزرگتر نسبت به گلکسی اس 6 نسبت داد.

گلکسی اس 7 در رنگ های طلایی، مشکی و نقره ای عرضه خواهد شد. این گوشی از خاصیت ضد آب و ضد گردو غبار بودن بهره می برد. این به معنای آن است که شما می توانید گوشی خود را با خیال راحت و به هر مدتی که دلتان خواست به عمق بیش از یک متر آب ببرید. اما توصیه سامسونگ این است که ترجیحاً از انجام این کار خود داری کنید.

نگاه نزدیک به گوشی گلکسی اس 7

صفحه نمایش

سامسونگ در ساخت پرچمداران جدیدش از صفحه نمایش AMOLED استفاده کرده است. صفحه نمایش اس 7 از لحاظ رزولوشن تفاوتی با گوشی گلکسی اس 6 ندارد و همان رزولوشن 1440 در 2560 را ارائه می دهد. اما سامسونگ ویژگی جدیدی را که در گلکسی اس 7 به کار برده و آن  صفحه نمایش همیشه روشن است.

ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن باعث می شود تا بخشی از اطلاعات مانند تاریخ و زمان به صورت مداوم بر روی صفحه نمایش نشان داده شود. بنابراین شما برای دیدن زمان، تاریخ و نوتیفکیشن هایی مثل تماس های از دست رفته و پیام ها نیازی نیست که با فشار دادن دکمه ی پاور گوشی را از حالت خواب خارج کنید. شاید تصور شما این باشد که این ویژگی باتری زیادی مصرف کند اما به هیچ وجه این گونه نیست و این ویژگی باعث مصرف بهینه ی باتری نیز می شود. از طرف دیگر استفاده از صفحه نمایش های AMOLED سبب می شود تا تنها بخشی از پیکسل های مورد نیاز برای نمایش زمان و تاریخ و نوتفیکشین ها روشن باشد. اما در صفحه نمایش های LCD لازم بود که همه ی پیکسل ها روشن باشند.

همان طور که می دانید گوشی گلکسی اس 7 دارای صفحه نمایش 5.1 اینچی بوده و گلکسی اس 7 اج صفحه نمایش 5.7 اینچی خواهد داشت.

نگاه نزدیک به گوشی گلکسی اس 7

پردازنده و حافظه

گوشی های گلکسی اس 7 از لحاظ چیپ ست در دو مدل عرضه خواهد شد. گوشی هایی که در آمریکا عرضه می شود به تراشه ی اسنپدراگون 820 و نسخه های بین المللی گلکسی اس 7 به چیپ ست اگزینوس 8890 سامسونگ مجهز خواهند بود.

پردازنده ی گوشی های گلکسی اس 7 در مقایسه با گلکسی اس 6، 30 درصد سریع تر بوده و از لحاظ سرعت پردازش گرافیکی نیز  60 درصد بهتر است. هر دو چیپ ست اسنپدراگون 820 و اگزینوس 8890 این مزیت را برای گوشی های اس 7 ایجاد می کنند.

سامسونگ می گوید که گلکسی اس 7 اولین گوشی است که از API گرافیکی Vulkan پشتیبانی می کند و این می تواند خبر خوبی برای گیمر ها باشد. این قابلیت به توسعه دهندگان بازی ها اجازه می دهد تا بتوانند از پتانسیل سخت افزاری موجود برای ساخت بازی ها استفاده کنند. در واقع این پتانسیل می توان برای بهتر کردن گرافیک و عملکرد سریعتر در بازی های ویدویی موثر باشد. در همین راستا سامسونگ برنامه ی جدیدی را با اسم Game Vulkan تولید کرده است.

گوشی های گلکسی اس 7 حافظه ی داخلی 32 گیگابایتی خواهد داشت اما کاربرانی که به فضای بیشتری برای ذخیره سازی نیاز دارند می توانند از طریق کارت حافظه Micro SD این حافظه را گسترش دهند. اما نکته ی عجیب این است که سامسونگ نسخه ای با حافظه ی داخلی بیشتر را عرضه نکرده است. گلکسی اس 7 از کارت حافظه تا سقف 200 گیگابایت پشتیبانی می کند. همان طور که می دانید میزان رم این گوشی ها 4 گیگابایت خواهد بود.

نگاه نزدیک به گوشی گلکسی اس 7

دوربین

یکی از زمینه هایی که سامسونگ قدم های بسیار خوبی در آن برداشته است حوزه ی دوربین است. در واقع دوربین یکی از معیار هایی است که در گوشی هوشمند امروز اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دارد و سامسونگ نیز در این زمینه بهتر شده است. در ابتدا شاید تعجب کنید که رزولوشن پرچمدار سامسونگ از 16 به 12 کاهش پیدا کرده است. اما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا که معیار های دیگری در ثبت عکس با کیفیت وجود دارد و سامسونگ تمرکز اصلی خود را بر روی آن های گذاشته است.

پیکسل های دوربین جدید 12 مگاپیکسلی به میزان 1.4 میکرون افزایش پیدا کرده است.این دوربین دارای دیافراگم وسیع F/1.7 خواهد بود. سنسور های بزرگتر به کار رفته در این دوربین باعث می شوند تا در مقایسه با دوربین پرچمدار قبلی 56 درصد نور بیشتری برسد و دیافراگم وسیع تر نیز موجب می شود تا 25 درصد روشنایی بیشتری به دوربین برسد. به طور کلی این ارتقا ها موجب می شود تا در شرایط نوری کم عکس هایی با کیفیت و نمایش بهتری به ثبت رسد که دارای فوکوس بیشتری هم باشند.

وقتی که صحبت از فوکوس می شود، ارتقا دیگری تحت عنوان پیسکل دوگانه (Dual Pixel) مطرح می شود. افزایش دقت و سرعت فوکوس امری است که با استفاده از سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel می توان به آن رسید. در این سیستم به جای بهره گیری از سنسور های فوکوس که تقریباً 10 درصد کل پیکسل ها را تشکیل می دهند، تمام پیکسل های موجود از سنسوری برای فوکوس بهره مند هستند. در سیستم فوکوس Dual Pixel هر یک از پیکسل ها دو سنسور به صورت اختصاصی دارند.

نگاه نزدیک به گوشی گلکسی اس 7

واسط کاربری

سامسونگ در زمینه ی واسط کاربری نیز تغییراتی را در این گوشی نسبت به گلکسی اس 6 اعمال کرده است. ابتدا باید گفت که واسط کاربری TouchWiz سبک تر شده و امکانات جالبی برای صفحه نمایش لبه این گوشی در نظر گرفته شده است. یکی دیگر از تغییرات رابط کاربری طراحی آیکون های اپلیکیشن ها است که حالتی بین دایره و مربع دارند و سامسونگ نام Squircle (تلفیق Square و Circle) را برای این طراحی در نظر گرفته است.

برای زیبا تر شدن طراحی این آیکون ها، ابعاد آیکون های اپلیکیشن های جانبی که کاربر آن ها را نصب می کند کمی کوچکتر می شود تا در قاب مربعی- دایره ای گنجانده شود. البته کاربران قادر خواهند بود تا از میان تم های بسیار زیاد آماده، ظاهر مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

باتری

یکی از بزرگترین ارتقا هایی که در گلکسی اس 7 به وجود آمده است استفاده از باتری بزرگتر است. سال گذشته گوشی گلکسی اس 6 به همراه یک باتری 2550 میلی آمپر ساعتی آمد که البته برای یک گوشی با صفحه نمایش 5.1 اینچی نیز مناسب بود. اما امسال گوشی گلکسی اس 7 به باتری 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز است. بدون شک این باتری بزگتر عمر باتری بیشتری را برای گوشی گلکسی اس 7 فراهم خواهد کرد.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر