;
coinex

پروژه ی آستوریا مایکروسافت رسما لغو شد

پروژه ی آستوریا مایکروسافت رسما لغو شد

پروژه ی آستوریا مایکروسافت که قصد داشت اپلیکیشن های اندرویدی را برای ویندوز 10 موبایل طراحی کند، لغو شد.

بعد از چند ماه سکوت، مایکروسافت رسما اعلام کرد پروژه ی آستوریا ، که در آن ابزارهایی در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته بود تا اپلیکیشن های اندرویدی را به ویندوز 10 موبایل انتقال دهند، کنسل شد. خبر پروژه ی آستوریا برای اولین بار در سال 2015 و در کنفرانس توسعه دهندگان مطرح شده بود.

مایکروسافت پروژه ی ایسلند وود را که در آن توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های iOS را به ویندوز 10 موبایل انتقال دهند، در کنار پروژه ی آستوریا قرار داد. مایکروسافت در بیانیه ی خود گفت: “ما بازخورد های زیادی را مبنی بر غیر ضروری بودن دو تکنولوژی بریج یا “پل” را دریافت کردیم؛ بازخورد هایی که اعلام کردند نوشتن کد برای انتقال برنامه های سیستم عامل های موبایلی به ویندوز، ضرورتی نداشته و انتخاب را سخت تر می کند. ما تمام بازخورد ها را با دقت بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تمام تمرکز خود را روی پل ویندوز و iOS معطوف می کنیم و از این طریق می توانیم کد های موبایلی را برای تمام دستگاه های ویندوزی مثل ایکس باکس و کامپیوتر های شخصی، برنامه نویسی کنیم. از تمام توسعه دهندگانی که زمان خود را برای پل اندرویدی در پروژه ی آستوریا صرف کرده اند، می خواهیم که نگاهی به پل iOS و زامارین Xamarin بیاندازند.”

اوایل هفته ی گذشته، مایکروسافت از برنامه ی همکاری با زامارین حرف می زد. زامارین شرکتی است که ابزار های مناسب برای ساخت اپلیکشن های موبایلی برای iOS، اندروید و ویندوز را ساخته است؛ بدین ترتیب این شرکت از کد های مشابه استفاده کرده و به راحتی می تواند آنها را برای هر سه پلت فرم اندروید، ویندوز و iOS منتشر کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidcentral


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر