;
coinex

4 قابلیت جدید گوشی های هوشمند در نمایشگاه MWC 2016

 4 قابلیت جدید گوشی های هوشمند را می توان با بررسی نمایشگاه MWC 2016 مشاهده کرد، که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

4 قابلیت جدید گوشی های هوشمند را می توان با بررسی نمایشگاه MWC 2016 مشاهده کرد، که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

کنفرانس جهانی موبایل 2016 چیزهای جدید زیادی به ارمغان آورد، دستگاه های هیجان انگیزی که به زودی در دستان کاربران بسیاری قرار خواهد گرفت. گوشی های هوشمند و تبلت هایی که MWC 2016 رونمایی شدند را دیدیم و در حال حاضر  زمان آن فرا رسیده است که نگاهی به چند قابلیت جدید گوشی های هوشمند که در طول این رویداد معرفی شده اند، داشته باشیم.

در زمینه ی دوربین، ویژگی های مربوط به باتری و همچنین قابلیت های مربوط به طراحی، موارد جدیدی دیده شده است که همه ی آنها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

1.تکنولوژی شارژ فوق العاده سریع گوشی های هوشمند در اپوو

تکنولوژی شارژ فوق العاده سریع گوشی های هوشمند در اپوو

شرکت اپوو، هیچ گوشی هوشمند جدیدی در کنفرانس جهانی موبایل 2016 نداشت ولی به جای آن تکنولوژی تثبیت کننده تصویر و همچنین یک تکنولوژی شارژ با نام تجاری جدید برای باتری گوشی های هوشمند، معرفی کرده است. تکنولوژی شارژ اپوو به نام سوپر VOOC در میان 4 قابلیت جدید گوشی های هوشمند از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا می تواند نحوه ی شارژ شدن گوشی های هوشمند را متحول سازد. با توجه به گفته ی اپوو، با تکنولوژی سوپر VOOC، شما می توانید یک باتری 2،500 میلی آمپر ساعتی را ، با پورت میکرو یو اس بی، یا کابل یو اس بی نوع سی، به طور کامل در 15 دقیقه شارژ کنید.  بنا به گزارش ها، این تکنولوژی به لطف یک سیستم پالس شارژ کم ولتاژ و یک باتری سفارشی به دست آمده است. در حال حاضر اپو نمی تواند بگوید که چه زمانی قادر خواهید بود یک گوشی هوشمندی خریداری کنید که از قابلیت سوپر VOOC در آن استفاده شده باشد اما فکر می کنیم که به زودی این اتفاق رخ خواهد داد. به طور طبیعی، گوشی ساخت اپو اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که این تکنولوژی را به همراه دارد، اما، اگر این تکنولوژی به همان میزانی که به نظر می رسد، عالی باشد، شرکت های دیگر نیز ممکن است بخواهند مجوز استفاده از آن را در دستگاه خود داشته باشند. بنابراین این امید وجود دارد که به زودی، قادر باشیم باتری گوشی های هوشمند خود را فقط در 15 دقیقه، شارژ کنیم.

2. طراحی ماژولار ال جی جی 5

طراحی ماژولار ال جی جی 5

گوشی ال جی جی 5 نشان دهنده یک محصول رادیکالی نسبت به گوشی های پرچمدار قبلی ال جی است و این به لطف داشتن یک قاب فلزی و طراحی ماژولار است. قسمت پایینی گوشی که شامل باتری می شود، به راحتی قابل جا به جایی است، شما می توانید یک باتری دیگر در درگاه آن قرار دهید و یا یکی از لوازم جانبی جدید ال جی را که به طور خاص برای جی 5، ساخته شده است، از جمله گریپ دوربین (با دکمه شاتر، کنترل زوم و باتری اضافی 1200 میلی آمپرساعتی آن) و یا یک پخش کننده ی صوتی Hi-Fi DAC قابل حمل را که با همکاری شرکت Bang & Olufsen ساخته شده است به این بخش از دستگاه متصل کنید. اکنون، ال جی اولین شرکتی نیست که ایده ی یک تلفن ماژولار را به ارمغان آورده است (پروژه آرا گوگل مدتی در این راستا گسترش یافت)، اما اولین بار است که طراحی ماژولار در گوشی های هوشمند پرچمدار، پیاده سازی می شود.

.

3. تکنولوژی فوکوس خودکار دو پیکسلی سامسونگ

تکنولوژی فوکوس خودکار دو پیکسلی سامسونگ

گوشی های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ در مقایسه با سری گلکسی اس 6، ممکن است خیلی متفاوت نباشند، ولی در عین حال چند ویژگی جدید و مهم دارند. به عنوان مثال، سامسونگ به طور کامل در دوربین اصلی تغییر ایجاد کرده است و به جای یک واحد 16 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز، گلکسی اس 7، یک دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه بزرگتر پیکسل و فوکوس خودکار دو پیکسلی را ارائه می دهد. فوکوس خودکار دو پیکسلی ویژگی است که تا به حال، تنها در دوربین های DSLR (مانند برخی از مدل های کانن) دیده شده است، بنابراین، در فضای گوشی های هوشمند، برند جدیدی محسوب می شود. بر خلاف فوکوس خودکار تشخیص فاز که از 5٪ الی 10٪ از پیکسل برای فوکوس، استفاده می کند، فوکوس خودکار دو پیکسلی از تمام پیکسل (100٪) یک دوربین برای رسیدن به فوکوس استفاده می کند. این قابلیت برای فوکوس بر روی سوژه ی در حال حرکت و یا در طول شب، بسیار عالی است. هنوز به طور کامل فن آوری فوکوس خودکار دو پیکسلی سامسونگ، تست نشده است اما به نظر می رسد که این تکنولوژی روی دوربین یک گوشی هوشمند، بسیار عالی باشد.

.

4. زاویه ی واید دوربین اصلی ال جی جی 5

زاویه ی واید دوربین اصلی ال جی جی 5

ال جی جی 5، اولین گوشی نیست که دوربین اصلی دوگانه دارد، پس دلیل سر و صدایی که دوربین آن ایجاد کرده، چیست؟ یکی از این دوربین های دوگانه، دوربینی عادی است- یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز 78 درجه (که ​​برای گوشی های هوشمند بسیار متوسط محسوب می شود)، ولی دومین دوربین سنسوری 8 مگاپیکسلی با یک لنز فوق العاده عریض 135 درجه ای است که این زاویه از هر لنز دوربینی که در گوشی های هوشمند دیگر دیده می شود و حتی از چیزی که چشم انسان قادر به دیدن آن است، نیز گسترده تر است (حدود 114 درجه). بنابراین، ال جی جی 5 به کاربران این امکان می دهد را می دهد که بدون نیاز به لوازم جانبی اضافی، عکس های زاویه باز، 8 مگاپیکسلی،  بگیرند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر