;
coinex

پورت USB گوشی های گلکسی اس 7 به حسگر رطوبت مجهز است

پورت USB گوشی های گلکسی اس 7 به حسگر رطوبت مجهز است

سامسونگ مدتی پیش پرچمداران جدید خود یعنی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج را معرفی کرد. همان طور که می دانید این دو پرچمدار جدید از ویژگی های جدید و بسیار خوبی بهره مند هستند. یکی از این ویژگی ها ضد آب بودن گوشی های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج است. سامسونگ در دستور العمل این گوشی ذکر کرده است که وقتی که این گوشی ها خیس هستند به هیچ وجه آن ها را به شارژ نزنید چرا که باعث آسیب رسیدن به گوشی می شود. اما به نظر می رسد خود سامسونگ برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی تمهیداتی را اندیشیده است.

بنا بر گزارشات جدید سامسونگ در ساخت پورت های USB گوشی های جدید از سنسور رطوبتی استفاده کرده است. کار این سنسور به این شکل است که رطوبت را تشخیص می دهد و در صورت وجود رطوبت از شارژ شدن گوشی جلوگیری می کند. بنابراین اگر کاربری به صورت تصادفی گوشی مرطوب خود را به شارژ بزند این سنسور از شارژ شدن گوشی ممانعت می کند.

پس اگر کاربری از روی بی اطلاعی یا حواس پرتی گلکسی اس 7 مرطوب را به شارژ بزند، گوشی با توجه به وجود این حسگر اصلاً شارژ نخواهد شد. در این زمان یک پیغام بر روی نمایشگر ظاهر می شود و به کاربر می گوید که به علت خیس بودن گوشی، عملیات شارژ ممکن نیست.

یکی دیگر از قابلیت های پورت USB پرچمداران جدید سامسونگ این است که کابل های غیر همخوان با استاندارد های سامسونگ را شناسایی می کند و با آن ها کار نمی کند. این قابلیت نیز بسیار مفید است چرا که در موارد زیادی استفاده از تجهیزات جانبی غیر استاندارد باعث آتش گرفتن دستگاه ها شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر