;
coinex

سیستم عامل مک OS X اپل، توانایی پشتیبانی از آکیولس ریفت را ندارد

سیستم عامل مک OS X اپل، توانایی پشتیبانی از آکیولس ریفت را ندارد

سیستم عامل مک OS X اپل برای عملکرد واقعی هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت مناسب نیست.

مدت هاست که ورود اپل به عرصه ی واقعیت مجازی مورد بحث و بررسی قرار دارد؛ این در حالیست که یکی از بزرگترین شرکت های واقعیت مجازی حرف هایی برای گفتن در این زمینه دارد. خبرگزاری ShackNews در مراسم رونمایی مایکروسافت از ویندوز 10 که در سان فرانسیسکو برگزار شد، از پالمر لاکی، بنیانگذار هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت درباره ی پشتیبانی پلت فرم آکیولس از سیستم عامل مک OS X پرسید؛ او در پاسخ گفت که این مساله به این بستگی دارد که اپل بتواند “کامپیوتر خوبی را تولید کند.”

پالمر لاکی توضیح داد: “این مساله به اپل بستگی دارد. اگر آنها کامپیوتر خوبی را عرضه کنند، آکیولس ریفت هم آنها را پشتیبانی می کند.” به نظر می رسد که تعریف لاکی از یک “کامپیوتر خوب” در واقع اجرای گرافیکی خوب است؛ این مساله برای هدست های آکیولس ریفت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پالمر لاکی در ادامه توضیح داد که اپل تا به حال هیچ دستگاه مکی را با قابلیت بالای اجرای گرافیکی عرضه نکرده که بتواند ویژگی های خاصی که آکیولس برای ارائه دارد را به نمایش بگذارد. او می گوید که حتی مک پرو با بهترین پردازشگر AMD Fire Pro D700، به اندازه ی کافی برای آکیولس ریفت مناسب نیست.

“بسیار ناراحت کننده است که پردازشگر گرافیکی رده بالا در اولویت اپل قرار ندارد. شما یک مک پرو را با قیمت 6000 دلار و با پردازشگر AMD FirePro D700 خریداری می کنید اما هنوز هم نمی توانید از قابلیت های ویژه ای که آکیولس ریفت ارائه می دهد، بهره ببرید. اگر آنها مثل گذشته از پردازشگر های گرافیکی رده بالا استفاده کنند، ما هم از پشتیبانی آکیولس ریفت از آنها خوشحال می شویم.”

توضیحات لاکی به اینجا خاتمه نمی یابد؛ او گفت: “اینطور نیست که تنها یک دستگاه قادر به پشتیبانی از آکیولس ریفت باشد.” او برای کابران مک شفاف سازی می کند که استفاده از آکیولس ریفت روی مک ها نمی تواند تمام قابلیت های این دستگاه را برای آنها به نمایش بگذارد.

لازم به ذکر است که از اول قرار بود آکیولس ریفت قابلیت پشتیبانی از مک را داشته باشد، اما نزدیک به یکسال گذشته توسعه ی آن متوقف شد. در آن زمان اعلام شده بود که مراحل آزمایشی مناسب برای پشتیبانی آکیولس از سیستم عامل ویندوز در حال انجام است، اما همچنان این امیدواری وجود داشت که توسعه ی آن روی مک ها ادامه پیدا کند.

در حال حاضر، هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت با قیمت 599 دلار پیش فروش می شود و احتمالا در جولای آینده عرضه خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: 9to5mac


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر