;
coinex

تماشای آناتومی بدن با پیراهن ویرژوالی تی

تماشای آناتومی بدن با پیراهن ویرژوالی تی

تماشای آناتومی بدن با پیراهن ویژه ی ویرژوالی تی امکان پذیر شده است.

آیا تا به حال دوست داشته اید درون بدن خود را ببینید؟ هم اکنون با پیراهن می توانید این رویا را محقق کنید.

این پیراهن که ویرژوالی-تی (Virtuali-Tee) نامگذاری شده توسط یک شرکت استارتاپ واقعیت مجازی، به نام کوریسکوپ (Curiscope) که در لندن واقع شده، طراحی شده است. آنها برای اجرایی کردن پروژه ی تماشای آناتومی بدن با پیراهن مخصوص خود به 100000 دلار نیاز دارند و به همین منظور، در Kickstarter از کمک های مردمی استفاده می کنند.

کد مخفی طراحی شده روی پیراهن، توسط اپلیکیشن مخصوصی که روی گوشی هوشمند قرار دارد، خوانده می شود. هنگامی که گوشی روبروی این پیراهن نگه داشته می شود، سختار درونی بدن انسان را به صورت واقعیت افزوده نمایان می کند (در حقیقت تصویر روی گوشی، قسمتی را نشان می دهد که گوشی جلوی آن نگه داشته شده، این در حالی است که پیراهن بدون تغییر باقی می ماند.) با جابجا کردن گوشی به اطراف می توانید کل بدنتان از جمله قلب تپنده و یا دستگاه تنفسی، ریه و … را مشاهده کنید.

درواقع، جنبه ی واقعیت افزوده، این تیم را برای جذابیت واقعی آن امیدوار کرده است. کاربران با استفاده از یک هدست گوگل کاردبوردGoogle Cardboard می توانند در قسمت های مختلف داخل بدن (مانند داخل جریان خون) رفت و آمد کنند و ببینند که در هر قسمت چه می گذرد و دید 360 درجه ای به اطراف داشته باشند. برای اطمینان از دقت این پیراهن و واقعیت افزوده ی استفاده شده، اطلاعاتی از نحوه ی کار بدن توسط موسسات و اساتید حوزه ی بهداشت ارائه شده است.

مدیر عامل این شرکت می گوید: “هدف ما استفاده از تکنولوژی و اتصال کامل آن با زندگی روزمره و برای ارائه ی بینشی جدید در دنیای اطرافمان است. پیراهن ویرژوالی تی موقعیتی منحصربفرد ارائه می دهد تا به تماشای آناتومی بدن بپردازید و چگونگی کار قسمت های مختلف بدن را درک کنید؛ همچنین می توانید به رازهای درون بدن انسان پی ببرید و این چیزی است که تا پیش از تجارب واقعیت مجازی امکان پذیر نبوده است”.

در نهایت، اعضای تیم امیدوارند که این پیراهن بتواند الهام بخش کودکان برای برقرای ارتباط بیشتر با علم باشد و به آنها این امکان را بدهد که چیزهایی یاد بگیرند که در گذشته این امکان وجود نداشته است. بسته به اینکه چه مقدار بر روی این تیم سرمایه گذاری شود، می خواهند از واقعیت مجازی برای قسمت های بیشتری از بدن استفاده کنند و همچنین به دنبال روشی برای متصل کردن این پیراهن به ضربان قلب شما هستند به نحوی که قلب واقعیت افزوده، به صورت همزمان با دنیای واقعی تپش داشته باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: iflscience


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر