;
coinex

باورهای غلط تکنولوژی که باید فراموش کنیم

باورهای غلط تکنولوژی که باید فراموش کنیم

باورهای غلط تکنولوژی که مربوط به علوم گذشته هستند، باید فراموش شوند.

در شارژ ماندن گوشی در طول شب، مضر است؟ شارژ کردن آیفون با آداپتور آیپد چطور؟ علیرغم استفاده ی هر روزه از دستگاه هایی همچون گوشی های هوشمند و لپ تاپ، هنوز هم سوالات زیادی درباره ی نحوه ی عملکرد و استفاده ی آنها وجود دارند. اطلاعات زیادی در این باره وجود دارند که نمی توان به تمام آنها اعتماد کرد، هنوز هم نمی دانیم که با دستگاه های تکنولوژی خود به درستی رفتار می کنیم یا خیر. در ادامه با چند مدل از باورهای غلط تکنولوژی آشنا می شویم که باید کنار گذاشته شوند؛ با تکرا همراه شوید.

.

کامپیوتر های مک ویروس نمی گیرند!

کامپیوتر های مک ویروس نمی گیرند!.

البته که اینطور نیست، کامپیوتر های اپل نیز مستعد دریافت نرم افزار های مخرب هستند. یکی از افتخارات اپل این بود که در مقایسه با کامپیوتر های شخصی، در مقابل ویروس ها آسب پذیر نیست. اما بعد از حمله ی ویروس های تروجان به کامپیوتر های مک در سال 2012، این شعار از صفحه ی تبلیغاتی اپل حذف شد.

.

در مرورگری خصوصی یا مجهول الهویه، ناشناس باقی می مانید.

 در مرورگری خصوصی یا مجهول الهویه، ناشناس باقی می مانید..

یکی از باورهای غلط تکنولوژی این است که “مجهول الهویه” و “خصوصی” با “ناشناس” اشتباه گرفته می شوند. اگر در حالت مجهول الهویه یا خصوصی از مرورگر کروم یا سافاری استفاده می کنید، به این معنی است که مرورگر تاریخچه یا هیستوری شما را ذخیره نمی کند، همچنین ورود به حساب های کاربری و صفحات بوکمارک شده نیز ذخیره نمی شوند. اساسا این کار برای عدم دسترسی سایر افرادی است که از کامپیوتر شما استفاده می کنند. باید بدانید که با این کار هویت شما در سایت هایی که به آن سر می زنید و ISP شما مخفی نمی ماند؛ بنابراین طمانی که قصد ورود به سایتی را دارید، این مساله را به خاطر داشته باشید.

.

در شارژ ماندن گوشی موبایل، باطری را از بین می برد.

در شارژ ماندن گوشی موبایل، باطری را از بین می برد..

احتمالا شما هم مانند سایر افراد گوشی خود را در طول شب و زمانیکه باطری آن کاملا شارژ شده، متصل به برق می گذارید. برخی معتقدند که این کار عمر باطری را کاهش می دهد، اما درواقع هنوز ثابت نشده که این کار موجب تخریب باطری موبایل می شود. گوشی های هوشمند جدید مجهز به باطری های لیتیوم یون هستند، این بدان معنی است که در صورت دریافت انرژی کامل، از شارژ شدن خودداری می کنند.

.

قبل از شارژ مجدد آیفون، شارژ باطری آن باید کاملا تمام شود.

قبل از شارژ مجدد آیفون، شارژ باطری آن باید کاملا تمام شود..

این مساله نیز یکی دیگر از باورهای غلط تکنولوژی است. اپل خاطر نشان کرده است که باطری های لیتیوم یون در دستگاه های مدرن، “زمانیکه 100 درصد از ظرفیت باطری را استفاده شود به این معنی است که یک چرخه ی شارژ کامل را مصرف کرده اید، این بدان معنی نیست که تمام انرژی یک شارژ کامل را مصرف کرده باشید.”

.

دوربین هایی با مگاپیکسل بیشتر، بهتر هستند.

دوربین هایی با مگاپیکسل بیشتر، بهتر هستند..

دوربین های 12 مگاپیکسلی با 8 مگاپیکسلی تفاوت چندانی ندارند. کیفیت یک تصویر به میزان نوری که سنسور های دوربین دریافت می کنند، بستگی دارد. ممکن است که سنسور های بزرگ تر با پیکسل های بزرگ تر همراه شوند، و بسته به میزان بزرگی پیکسل ها، نور بیشتری نیز جذب می شود. بدین ترتیب، اندازه ی پیکسل ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است نه تعداد پیکسل های آن؛ مگا پیکسل در واقع مخفف کلمه ی میلیون پیکسل است. متیو پانزارینو که یک عکاس حرفه ای است در توضیح مگا پیکسل می گوید: “فکر کنید که یک لوله ی کوچک را در مقابل یک باران طوفانی در اختیار دارید و باید آب جمع کنید. هر اندازه که لوله ی شما بزرگتر باشد، در مدت زمان کوتاه تری می توانید آب بیشتری را جمع کنید.” لوله در اینجا معرف پیکسل است. بنابراین، در اختیار داشتن چندین سطل برای جمع آوری آب بهتر از لوله خواهد بود.

.

رزولوشن بالای نمایشگر در گوشی های هوشمند بهتر است.

 رزولوشن بالای نمایشگر در گوشی های هوشمند بهتر است..

برخی به این نتیجه رسیدند که گاهی اوقات، داشتن رزولوشن صفحه در گوشی های هوشمند چندان اهمیتی ندارد. متخصص سایت گیزمودو معتقد است که در نمایشگر های 300 پیکسل در هر اینچ، چشم انسان قادر به تشخیص جزئیات دقیق تر نیست. اوایل امسال، گوشی ال جی جی 3، که اولین گوشی با کیفیت کواد اچ دی بود معرفی شد، رزولوشن این گوشی 2560*1440 اعلام شده است. گوشی های رده بالای دنیا به رزولوشن 1920*1080 بسنده می کنند. اما بعد از گذر مدت زمان مشخص، این ارقام اهمیت خود را از دست می دهند؛ چرا که چشم انسان فراتر از یک رزولوشن مشخص، قادر به تشخیص پیکسل ها نیست. دقت تصویر در گوشی ال جی جی 3 در مقایسه با گلکسی اس 5 بسیار متفاوت است. این مساله یکی از دلایلی است که کمپانی اپل برای روشنایی تصویر اهمیت بیشتری قائل می شود تا تراکم بالای نمایشگر.

.

برای شارژ آیفون از شارژر آیپد استفاده نکنید.

برای شارژ آیفون از شارژر آیپد استفاده نکنید..

جواب این مساله در یک بله یا خیر خلاصه نمی شود. سایت رسمی اپل اعلام کرده که آداپتور 12 واتی آیپد برای شارژ آیفون مناسب است. با اینحال بنا بر اظهارات استیو سندلر، موسس و مدیر ارشد فنی در شرکت AEi Systems، با تکرار این روش در گذر زمان، باطری آیفون حساس می شود. در صورت تداوم این کار، تفاوت آن در طول یکسال مشخص می شود.

.

کامپیوتر خود را هر روز شات داون نکنید.

کامپیوتر خود را هر روز شات داون نکنید..

برخی معتقدند که شات داون کردن هر روزه ی کامپیوتر برای دستگاه شما زیان بار است، اما حقیقت این است که این کار برای کامپیوتر سودمند خواهد بود. آسان تر این است که لپ تاپ خود را در حالت اسلیپ قرار داده که در مواقع نیاز، مراحل بوت شدن را طی نکنید. اما به گزارش Lifehacker، خاموش کردن هر روزه ی دستگاه، برق را حفظ کرده و فشار را از روی اجزای تشکیل دهنده ی آن برمی دارد. این کار به طول عمر دستگاه نیز کمک می کند.

.

نزدیک کردن آهنربا به کامیپوتر می تواند اطلاعات ذخیره شده در آن را پاک کند.

 نزدیک کردن آهنربا به کامیپوتر می تواند اطلاعات ذخیره شده در آن را پاک کند..

این مساله از لحاظ فنی نادرست نیست. شاید به خاطر داشته باشید که پاک کردن حافظه ی فلاپی دیست با استفاده از آهن ربا انجام میشد. اما پاک کردن حافظه ی کامپیوتر های امروزی به آهن ربای بسیار بزرگ و پر قدرت نیاز دارد. متخصصان در مصاحبه با خبرگزاری PCMag اعلام کرده اند که هارد درایو کامپیوتر های امروزی نسبت به میدان های مغناطیسی بسیار قدرتمند واکنش نشان می دهند، بنابراین نگران نزدیکی آهنربای یخچال با لپ تاپ نباشید.

.

گوشی های همراه منجر به سرطان مغز می شوند.

گوشی های همراه منجر به سرطان مغز می شوند..

موبایل ها پرتو هایی دارند که توسط بدن انسان جذب می شوند، اما هیچ مدرک علمی، سرطان زا بودن آنها را تایید نمی کند. موسسه ی ملی سرطان گزارش می کند: “نگرانی های موجود پیرامون انرژی های فرکانس رادیویی موبایل که موجب تاثیرات و مشکلات مغزی می شوند، قابل درک هستند؛ اما تا به امروز هیچ آزمایشی که روی انسان و حیوانات انجام شده، سرطان زا بودن امواج موبایل را ثابت نکرده است.”

.

سیگنال بیشتر به معنای آنتن دهی بیشتر نیست.

سیگنال بیشتر به معنای آنتن دهی بیشتر نیست..

داشتن سیگنال های بیشتر، به آنتن دهی بهتر کمک می کند اما هیچ ضمانتی برای دسترسی بهتر نیست. این سیگنال ها درواقع نشان دهنده ی فاصله ی شما با نزدیک ترین برج مخابراتی هستند. فاکتور های دیگری روی سرعت اینترنت در پلت فرم گوشی شما تاثیر دارند؛ برای مثال تعداد نفراتی که در حال حاضر به شبکه متصل هستند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر