;
coinex

حقایقی از مایکروسافت که احتمالا از آنها بی خبرید!

مایکروسافت از ابتدای کار خود به عنوان استارتاپی فوق العاده در سال ۱۹۷۰ و رشد و فراگیر شدن آن در سراسر جهان در سال ۱۹۹۰ تا جایگاه فعلی خود با مدیر عاملی ساتیا نادلا (Satya Nadella) تاریخچه و داستانی طولانی داشته است.

مایکروسافت یکی از موفق ترین ها در عرصه ی تکنولوژی است. مایکروسافت از ابتدای کار خود به عنوان استارتاپی فوق العاده در سال ۱۹۷۰ و رشد و فراگیر شدن آن در سراسر جهان در سال ۱۹۹۰ تا جایگاه فعلی خود با مدیر عاملی ساتیا نادلا (Satya Nadella) تاریخچه و داستانی طولانی داشته است.

اما شما در مورد حقایق مایکروسافت چقدر می دانید؟

در اینجا ۱۸ مورد از حقایقی که راجع به بزرگترین کسب و کار کامپیوتری جهان نمی دایند را ذکر می کنیم. با تکرا همراه باشید.

۱. اگر شما یک سهم از سهام مایکروسافت را که در عرضه ی عمومی (IPO) در ۱۳ مارس سال ۱۹۸۶ به ارزش ۲۱ دلار بود، خریداری می کردید، هم اکنون سهامی به ارزش ۱۴۹۹۰ دلار داشتید. این امر از افزایش فوق العاده ی ۷۱۲۸۳ درصدی پس از گذشت ۳۰ سال خبر می دهد.

اگر شما یک سهم از سهام مایکروسافت را که در عرضه ی عمومی (IPO) در ۱۳ مارس سال ۱۹۸۶ به ارزش ۲۱ دلار بود، خریداری می کردید، هم اکنون سهامی به ارزش ۱۴۹۹۰ دلار داشتید. این امر از افزایش فوق العاده ی ۷۱۲۸۳ درصدی پس از گذشت ۳۰ سال خبر می دهد.

.

۲. بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در سال ۱۹۸۷ و در سن ۳۱ سالگی  به جوانترین میلیاردر جهان تبدیل شد. در سال ۱۹۹۵ او به عنوان ثروتمندترین مرد جهان با دارایی خالص ۱۲.۹ میلیارد دلار شناخته شد.

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در سال ۱۹۸۷ و در سن ۳۱ سالگی به جوانترین میلیاردر جهان تبدیل شد. در سال ۱۹۹۵ او به عنوان ثروتمندترین مرد جهان با دارایی خالص ۱۲.۹ میلیارد دلار شناخته شد.

.

۳. تحلیلگران رشد انفجاری مایکروسافت را تا حدی برآورد کردند که حداقل دو میلیاردر در کنار ۱۲۰۰۰ میلیونر رقم می زند که یکی از این میلیاردرها هم استیو بالمر مدیر عامل سابق آن است که در سال ۲۰۱۴، LA Clipper را به قیمت ۲ میلیارد دلار خریداری کرد.

تحلیلگران رشد انفجاری مایکروسافت را تا حدی برآورد کردند که حداقل دو میلیاردر در کنار ۱۲۰۰۰ میلیونر رقم می زند که یکی از این میلیاردرها هم استیو بالمر مدیر عامل سابق آن است که در سال ۲۰۱۴، LA Clipper را به قیمت ۲ میلیارد دلار خریداری کرد.

.

۴. گیتس در سال ۱۹۸۸، املاکی موسوم به “Xanadu 2” و به مساحت ۶۶۰۰۰ فوت مربع در مدینا، واشنگتن و به قیمت ۲ میلیون دلار خریداری کرد. اینطور که گفته می شود هم اکنون ارزش این ملک بالغ بر ۱۲۳ میلیون دلار است.

گیتس در سال ۱۹۸۸، ملک "Xanadu 2" خود را به مساحت ۶۶۰۰۰ فوت مربع در مدینا، واشنگتن و به قیمت ۲ میلیون دلار خرید. اینطور که گفته می شود هم اکنون ارزش این ملک به قیمت ۱۲۳ میلیون دلار است.

.

۵. بیل گیتس و پاول آلن (Paul Allen) بنیانگذاران مایکروسافت، اولین لوگوی این شرکت را در کمتر از یک روز طراحی کردند.

بیل گیتس و پاول الن (Paul Allen) بنیانگذاران مایکروسافت، اولین لوگوی این شرکت را در کمتر از یک روز طراحی کردند.

.

۶. برایان انو (Brian Eno) تهیه کننده و نوازنده ی معروف، صدای معروف لحظه ی راه اندازی ویندوز را که در ویندوز ۹۵ عرضه شد، نوشت.

.

۷. در حقیقت ویندوز ۹۵ رابطه ی نزدیکی با موسیقی داشت: “Start Me Up” رولینگ استونز آهنگ تم رسمی این سیستم عامل بود. نسخه ی سوپر-دیلاکس سی دی با موزیک ویدئوی “Buddy Holly” ویزر آمد.

.

۸. اولین برنامه ی فوق العاده مایکروسافت، مایکروسافت اکسل بود که قهرمانان گسترده ی VisiCalc اپل و لوتوس ۱-۲-۳  را سرنگون کرد. شاید بتوان با قاطعیت گفت که بدون اکسل هیچ کدام از پیشرفت های اپلیکیشنی هم اکنون مایکروسافت امکان پذیر نبود.

اولین برنامه ی فوق العاده مایکروسافت، مایکروسافت اکسل بود که قهرمانان گسترده ی VisiCalc اپل و لوتوس ۱-۲-۳ را سرنگون کرد. شاید بتوان با قاطعیت گفت که بدون اکسل هیچ کدام از پیشرفت های هم اکنون مایکروسافت امکان پذیر نبود.

.

۹. مایکروسافت و اپل سال های زیادی با یکدیگر بر روی نرم افزاری برای اولین کامپیوتر مکینتاش کار می کردند – تا زمانیکه مایکروسافت از ویندوز رقابتی خود خبر داد و از همانجا بود که رقابت بیل گیتس و استیو جابز برای چند دهه به طول انجامید.

مایکروسافت و اپل سال های زیادی با یکدیگر بر روی نرم افزاری برای اولین کامپیوتر مکینتاش کار می کردند – تا زمانیکه مایکروسافت از ویندوز رقابتی خود خبر داد و از همانجا بود که رقابت بیل گیتس و استیو جابز برای چند دهه به طول انجامید.

.

۱۰. کارمندان مایکروسافت برای به اشتراک گذاری سالگرد کارشان در مایکروسافت باید هر ساله M&Ms (نوعی اسمارتیز) به دفتر بیاورند. طبق این سنت برای هر سالی که در شرکت بوده اند یک پوند از این اسمارتیز ها اضافه میشود.

کارمندان مایکروسافت برای به اشتراک گذاری سالگرد کارشان در مایکروسافت باید هر ساله M&Ms (نوعی اسمارتیز) به دفتر بیاورند.

.

۱۱. مایکروسافت دارای ۴۸۳۱۳ پتنت است که از جمله ی آنها می توان به هدست های “هولولنز” اشاره کرد.

مایکروسافت دارای ۴۸۳۱۳ پتنت است که از جمله ی آنها می توان به هدست های "هولولنز" اشاره کرد.

.

۱۲. در سال ۱۹۹۴، تیمکس (Timex) و مایکروسافت، ساعت دیتالینک ۱۵۰ (Datalink 150)، اولین ساعت هوشمند جهان را با یکدیگر طراحی کردند.

در سال ۱۹۹۴، تیمکس (Timex) و مایکروسافت، ساعت دیتالینک ۱۵۰ (Datalink 150) را با یکدیگر طراحی کردند. این اولین ساعت هوشمندی است که اپل ۱۲ سال بر روی آن کار کرد.

.

۱۳. در سال ۱۹۹۵، مایکروسافت Bob را منتشر کرد؛ یک نسخه ی سفارشی از ویندوز با این هدف که با شبیه کردن کامپیوتر به یک “خانه” با تعدادی “اتاق” کار با کامپیوتر و سرک کشیدن به قسمت های مختلف آن را برای کاربران آسانتر کند. این نسخه واقعا عجیب و غریب بود و نهایتا هم نتیجه بخش نبود.

در سال ۱۹۹۵، مایکروسافت Bob را منتشر کرد؛ یک نسخه ی سفارشی از ویندوز با این هدف که با شبیه کردن کامپیوتر به یک "خانه" با تعدادی "اتاق" کار با کامپیوتر و سرک کشیدن به قسمت های مختلف آن را برای کاربران آسانتر کند. این نسخه واقعا عجیب و غریب بود و نهایتا هم نتیجه بخش نبود.

.

۱۴. در سال ۱۹۹۷، مایکروسافت با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری، اپل را از ورشکستگی حتمی نجات داد. استیو جابز این موضوع را در اولین حضور خود روی صحنه به عنوان مدیر عامل اپل اعلام کرد.

در سال ۱۹۹۷، مایکروسافت با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری، اپل را از ورشکستگی حتمی نجات داد. استیو جابز این موضوع را در اولین حضور خود در صحنه به عنوان مدیر عامل اپل اعلام کرد.

.

۱۵. در سال ۲۰۰۰، بیل گیتس و استیو بالمر در فیلم های انگیزشی و خنده دار (طنزگونه) ظاهر شدند.

در سال ۲۰۰۰، بیل گیتس و استیو بالمر اغلب در فیلم های انگیزشی و خنده دار برای کارمندان مایکروسافت ظاهر شدند.

.

۱۶. مایکروسافت نمونه های اولیه ی بسیاری از تکنولوژی ها از جمله ماشین ترجمه بلادرنگ، تبلت و گجت های تلویزیونی متصل به اینترنت را داشت. بسیاری از این نمونه ها به بازار ارائه نشدند و این نمونه ها همان موارد شکست خورده بودند.

مایکروسافت نمونه های اولیه ی بسیاری از تکنولوژی ها از جمله ترجمه بلادرنگ، کامپیوترهای تبلت و گجت های تلویزیونی متصل به اینترنت را داشت. بسیاری از این نمونه ها به بازار ارائه نشدند و این نمونه ها همان موارد شکست خورده بودند.

.

۱۷. مایکروسافت در سال ۲۰۰۱ کنسول بازی ویدئویی ایکس باکس را منتشر کرد. “Xbox” کلمه ی اختصاری “DirectXBox” است –DirectX نرم افزار بسیار مهمی  بر روی مایکروسافت ویندوز است که گرافیک با کیفیت بالایی برای بازی ها را ایجاد می کند.

مایکروسافت در سال ۲۰۰۱ کنسول بازی ویدئویی ایکس باکس را منتشر کرد. "Xbox" کلمه ی اختصاری "DirectXBox" است –DirectX نرم افزار بسیار مهمی بر روی مایکروسافت ویندوز است که گرافیک با کیفیت بالایی برای بازی ها را ایجاد می کند.

.

۱۸. مایکروسافت هر سال ۲۳ میلیون نوشیدنی رایگان برای کارکنان خود از کافه تریا (عمدتا شیرو آب پرتقال) تهیه می کند.

مایکروسافت هر سال ۲۳ میلیون نویدنی رایگان برای کارکنان خود از کافه تریا (عمدتا شیرو آب پرتقال) تهیه می کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر