;
coinex

هایپرلوپ اروپا ؛ طی مسافت صدها کیلومتر تنها در 10 دقیقه!

هایپرلوپ اروپا مسیر وین تا بوداپست را به ۱۰ دقیقه کاهش خواهد داد.

هایپرلوپ اروپا مدت زمان مسافرت از وین تا بوداپست را به ۱۰ دقیقه کاهش خواهد داد.

در چند ماه گذشته شاهد برنامه هایی برای ساخت ریل های آزمایشی هایپرلوپ (Hyperloop) از جانب سه شرکت بزرگ در ایالات متحده بوده ایم؛ پروژه ای که به پیشنهاد ایلان ماسک مطرح شد و در واقع استفاده از تیوب های خلا برای حمل و نقل سریع به منظور استفاده در فواصل خیلی زیاد است. هم اکنون به نظر می رسد که اروپا خیلی زود وارد عمل شده و برای ریلی که سه شهر را به هم متصل می کند، برنامه ریزی می کند.

این طرح به پیشنهاد موسس تکنولوژی حمل و نقل هایپرلوپ (HTT) بیان شد که هم اکنون در حال برنامه ریزی برای ساخت ریل آزمایشی در کالیفرنیا است. این سرمایه گذاری اخیر، براتیسلاوا (اسلواکی)، وین (اتریش)، بوداپست (مجارستان) را به هم متصل می کند. ظاهرا دولت اسلواکی به این توافق رسیده است که در این برنامه شرکت کند.

Drik Ahlborn، مدیر عامل HTT در بیانیه ای گفت: “اسلواکی در صنعت خودروسازی، علوم مواد و صنعت انرژی و بخش های دیگری که جزء جدایی ناپذیر سیستم هایپرلوپ هستند، پیشتاز است. حضور هایپرلوپ در اروپا، همکاری و نوآوری در اسلواکی و به طبع در کل اروپا را رونق می بخشد. با توافق با اسلواکی و این پروژه در کالیفرنیا و توسعه ی آینده به دیگر مناطق جهان، HTT به یک جنبش جهانی تبدیل می شود.”

این راه آهن اروپا به مسافران این امکان را می دهد که از وین به براتیسلاوا، مسیری ۵۶ کیلومتری (۳۵ مایلی) را در یک خط مستقیم و تنها در ۸ دقیقه مسافرت کنند. مسیر براتیسلاوا به بوداپست که ۱۶۰ کیلومتری (۱۰۰ مایلی) است هم ۱۰ دقیقه طول می کشد. مسیری هم بین اسلواکی و Kosice، شرق اسلواکی در نظر گرفته شده است. این مسیر هم که به فاصله ی ۴۰۰ کیلومتری (۲۵۰ مایلی) است با این وسیله تنها ۲۵ دقیقه زمان می برد این در حالی است که با ماشین معمولی حدود ۴.۵ ساعت طول می کشد.

هایپرلوپ هم اکنون در مرحله آزمایش است. در هر صورت دیدن تحولات جدید و به توصیف ایلان ماسک “فاز پنجم حمل و نقل” در آینده بسیار هیجان انگیز است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: iflscience


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر