;
coinex

موضع اوباما در درگیری اپل با اف بی آی

موضع اوباما در دعوای بین اف بی آی و اپل به صورت ضمنی، به نفع اف بی آی، بیان شد.

موضع اوباما در درگیری اپل با اف بی آی ، به صورت ضمنی، به نفع اف بی آی، بیان شد.

باراک اوباما برای اولین بار بیانیه عمومی خود را در بحث بر سر رمزگذاری گوشی های هوشمند، در واقع درگیری اپل با اف بی آی ، که چند هفته پیش آغاز شد، اعلام کرد. وی روز جمعه در کنفرانس South By Southwest در آستین ، نظر خود را در مورد رمزگذاری گوشی ها و حق حریم خصوصی اعلام کرد. زیرا او نمی تواند به طور خاص در مورد دعوای بین اف بی آی و اپل نظر بدهد. اما به راحتی با این بیانیه می توان در زمینه ی تقاضای اف بی آی از اپل مبنی بر ایجاد یک نسخه جدید از iOS برای باز کردن رمز آی فون برای قتل مشکوکِ سان برناردینو، موضع اوباما را تشخیص داد.

اوباما معتقد است که شرکت های فن آوری باید روشی برای اجرای قانون سازمان ها، برای دسترسی به دستگاه های قفل شده ایجاد کنند، در واقع این فرض را در نظر بگیرید که علت احتمالی برای چنین دسترسی وجود داشته باشد.

اوباما بیان کرد: ” دیدگاه من این است که برای اینکه دولت نمی تواند خواسته و ناخواسته وارد گوشی های هوشمند همه ی افراد شود، دلایل بسیار منطقی وجود دارد.” اما او بیان کرد که از طرفی معتقد است که شرکت های فن آوری نیاز به ایجاد یک “کلید” برای دستگاه های خود دارند تا زمانی که دولت دلیل مشروعی برای دسترسی به یک دستگاه داشته باشد، بتوان برای نفوذ به آن دستگاه از این کلید استفاده کرد.

او افزود: ” اگر یک دستگاه آن چنان غیر قابل نفوذ باشد و رمزگذاری آن به قدری قوی باشد که هیچ کلیدی برای نفوذ به آن در اختیار نباشد. پس چگونه ما نویسنده ی  مطالب مبتذل کودکان را دستگیر کنیم؟ چگونه یک توطئه تروریستی را مختل کنیم؟ چگونه چیزهای ساده مانند انجام اجرای مالیات را به ثمر برسانیم؟”

اوباما پیشنهاد کرد که بهتر است شرکت های فن آوری برای ایجاد یک سیستم که در آن کلیدی برای باز کردن قفل دستگاه، وجود داشته باشد، با دولت همکاری کنند. البته این کلید باید به شدت محافظت شود و تنها برای کسانی که واجد شرایط هستند در دسترس باشد.

اوباما بارها و بارها از نیاز به ایجاد تعادل بین حق حریم خصوصی و حق ایمنی صحبت کرده است. او با اشاره به این موضوع که حق اجرای قانون برای جستجوی یک خانه یا برای جستجو مسافران در هنگام سوار شدن به هواپیما با حکم قانونی، یک امر عادی و منطقی است، بیان کرد که تمام این ها چیزی است که مفهوم ایمنی را در ذهن تداعی می کند و همان مفهوم باید برای دستگاه های دیجیتال نیز استفاده شود.

در درگیری اپل با اف بی آی ، شرکت اپل بارها گفته است که با درخواست اف بی آی، مخالف است زیرا معتقد است که ایجاد یک کلید برای گوشی سان برناردینو سابقه ای محسوب می شود که پس از آن دولت مجاز به باز کردن گوشی های بیشتر در هر زمان که بخواهد، می شود. ولی از طرفی، اف بی آی می گوید که فقط درخواست دارد که این گوشی، در این زمان و حتی تحت نظارت اپل، باز شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر