;
coinex

معرفی رسمی تراشه مدیاتک هلیو X25

مدیاتک هلیو X20، اولین تراشه ی موبایل با پردازنده ی مرکزی ۳ کلاستری و ده هسته ای انقلابی در صنعت گوشی های هوشمند و دستگاه های موبایل پرچمدار ایجاد کرد.

مدیاتک هلیو X20، اولین تراشه ی موبایل با پردازنده ی مرکزی ۳ کلاستری و ده هسته ای، انقلابی در صنعت گوشی های هوشمند و دستگاه های موبایل پرچمدار ایجاد کرد. با توجه به اخبار رسمی گفته می شود که گوشی هایی که از این پردازنده استفاده کرده اند تا ماه آینده عرضه می شوند. جدا از این مورد، تراشه ی مدیاتک هلیو X25 هم  به صورت رسمی معرفی شد.

دیروز خبری شنیدیم راجع به اینکه گوشی جدیدی که در آینده برای یک برند جدید به عنوان گوشی هوشمند پرچمدار خواهد بود، معرفی می شود. Vernee Apollo  که انتظار می رود ماه آینده رونمایی شود، از پردازنده ی مدیاتک هلیو X20 با پردازنده ی مرکزی ۱۰ هسته ای بهره می برد. امروز مدیاتک تایید کرد که دستگاه هایی که از پردازنده ی مدیاتک هلیو X20 بهره می برند، از ماه آینده وارد بازار می شوند.

امروز در یک رویداد رسانه ای در Shenzhen مدیر عامل مدیاتک از چیپ ست تا حدودی سریعتر خود، Helio X25 خبر داد. در حقیقت سرعت کلاک این چیپ ست، ۲.۵ گیگاهرتز است و این در حالی است که کلاستر رده بالای Cortex-A72 موجود روی هلیو X20 دارای سرعت کلاک ۲.۳ گیگاهرتزی است. تغییر دیگری که در این چیپ ست شاهد آن خواهیم بود این است که پردازنده ی گرافیکی Mail-T880 استفاده شده روی این تراشه از ۷۸۰ مگاهرتز به ۸۵۰ مگاهرتز افزایش می یابد. تراشه ی هلیو X25 به طور انحصاری روی گوشی معرفی نشده ی میزو پرو ۶، چند ماه قبل از اینکه این پردازنده به صورت گسترده منتشر شود، مشاهده خواهد شد.

اگر بخواهیم بیشتر راجع به به تراشه ی هلیو X20 صحبت کنیم باید بگوییم که طراحی ۳ کلاستری این تراشه این امکان را می دهد که نسبت به تراشه های دو کلاستری، تا ۳۰ درصد توان کمتری استفاده شود. قدرت محاسباتی آن ۱۵ درصد بالاتر است. قابلیت دیگری که این تراشه از آن بهره می برد، قابلیت SilkSwipe ؛ که واکنش صفحه نمایش لمسی را بهبود می بخشد و MiraVision CrystalView است که ویدئوی ۱۲۰ فرکانس در ثانیه ای را ساده و بدون لگ ارائه می دهد.

تراشه های هلیو X20 و X25 با مدل رده بالای بازار یعنی اسنپدراگون رقابت می کنند. جهت اطلاع باید گفت که پردازنده ی مرکزی مدیاتک به ده هسته ای افزایش یافته در حالیکه تعداد هسته های پردازنده ی مرکزی کوآلکام از ۸ به ۴ کاهش یافته است. اسنپدراگون ۸۲۰ از یک پردازنده ی مرکزی ۴ هسته ای بهره می برد که از هسته های Kryo ساخت خود این شرکت استفاده می کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر