;
coinex

فرآیند لغو دانلود ها در اندروید N ساده تر از گذشته خواهد بود

فرآیند لغو دانلود ها در اندروید N ساده تر از گذشته خواهد بود

هفته ی گذشته موضوع انتشار اندروید N برای توسعه دهندگان اندروید سر و صدای زیادی به پا کرد. بدون شک گوگل برای توسعه ی سیستم عامل خود تلاش های زیادی را انجام داده است و همانند فرآیند صعودی که کاربران در مهاجرت از اندروید لالی پاپ به اندروید مارشمالو تجربه کردند، در این نسخه نیز تغییرات و توسعه های زیادی را شاهد خواهیم بود. یکی از تغییرات عمده ی این ورژن، قابلیت چند پنچره است؛ هر چند که شاهد تغییراتی در نوار نوتیفیکیشن نیز هستیم. اما موضوعی که گوگل در این نسخه تمرکز زیادی بر روی آن گذاشته است، توجه به جزئیات و موضوعات ریز بوده است.

همان طوری که اشاره شد گوگل در قسمت نوتیفیکیشن ها تغییراتی را اعمال کرده است که یکی از این تغییرات به موضوع دانلود و مدیریت آن مرتبط است. همانند ویژگی Do Not Disturb در اندروید N، این ویژگی نیز تغییری جزئی به حساب می آید اما باعث می شود تجربه ی کلی استفاده از دستگاه بهتر شود. در اندروید N کاربران قادر خواند بود تا از طریق نوار نوتیفیکیشن فرآیند دانلود را لغو کنند. این قابلیت در عین سادگی و کوچک بودن می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد.

این قابلیت از این لحاظ می تواند مفید باشد که چنانچه کاربری لینک دانلودی را به اشتباه انتخاب کند، به سادگی آن را لغو کند. در نسخه های قبلی اندروید، کاربران باید برای لغو دانلود ها به برنامه های دانلود در گوشی یا تبلت مراجعه کنند. این در حالی است که بسیاری از کاربران از وجود چنین برنامه های در دستگاه هایشان مطلع نیستند.
صاحبان گوشی های نکسوس می توانند نسخه ی آزمایش اندروید N را روی دستگاه هایشان نصب کنند. نسخه ی نهایی این اندروید بر اساس زمان بندی در تابسان عرضخ خواهد شد. اما اینکه اندروید N برای دستگاه های دیگر چه زمانی منتشر خواهد شد معلوم نیست. به احتمال زیاد همانند گذشته، نخست کاربران نکسوس این اندروید را دریافت خواهند کرد.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر