;
coinex

طریقه ی قرار دادن دست زمان کار با کامپیوتر ، برای جلوگیری از آسیب

طریقه ی قرار دادن دست زمان کار با کامپیوتر ، از آسیب به مچ دست جلوگیری می کند.

طریقه ی قرار دادن دست زمان کار با کامپیوتر ، از آسیب به مچ دست جلوگیری می کند. اگر دقت کنیم که زمان کار با کامپیوتر، نحوه ی قرار گیری مچ دست و زاویه ای که با آرنج دارد در یک حالت درست باشد، می توانیم عارضه های عصب مچ دست و همچنین کرختی و خسته شدن دست ها را که معمولا در زمان استفاده ی طولانی مدت از کامپیوتر ایجاد می شوند، کاهش دهیم.

اگر هم اکنون که این مطلب را می خوانید، پشت کامپیوتر، نشسته اید، به دست های خود نگاهی بیندازید. آیا در زوایای عجیب و غریبی قرار گرفته اند؟ اگر چنین است، این احتمال وجود دارد که فشار بیش از اندازه ای بر روی اعصاب مچ دست خود اعمال می کنید. اگر عارضه ی تونل مچ دست دارید، قرار گرفتن دست در حالت خارج از قاعده و اصول، ممکن است، علائم بیماری شما را بدتر کند. تونل مچ دست زمانی رخ می دهد که یک عصب خاص در مچ فشرده شود، و در نتیجه باعث بی حسی و سوزن سوزن شدن در دست ها و انگشتان می شود.

در ادامه تنها سه رفتار درمانی ساده را حول نحوه ی قرار دادن دست زمان کار با کامپیوتر عنوان می کنیم که اثبات شده است که در وهله اول به جلوگیری از عارضه های حاصل از کار با کامپیوتر کمک می کند.

دکتر هارون دالوسکی، جراح ارتوپد در بیمارستان ویژه جراحی، این تصاویر را با یک تصویرگر پزشکی به نام مایک دلا فلور، رسم کرده، و آنها را به اشتراک گذاشته است.

در ادامه با نشان دادن این تصاویر، راه های درستی را برای استفاده از یک صفحه کلید یا ماوس بررسی می کنیم:

در زمان استفاده از موس اطمینان حاصل کنید که کل ساق دست شما در راستای مچ دستتان باشد. هنگامی که دست خود را بر روی یک موس قرار می دهید، مچ دست شما نباید به بالا یا پایین خم شود. از طرفی با توجه به تصویر زیر می بینیم که زاویه دار کردن دست به سمت چپ یا راست نیز درست نیست و در طول زمان ممکن است به عصب مچ دست فشار وارد کند:

ساق دست شما در راستای مچ دستتان باشد

دست خود را صاف نگه دارید. انگشتان دست شما باید عمود بر صفحه کلید باشند، با کشیدن دست ها به سمت داخل و یا خارج از حالت موازی معمول، در تایپ کردن طولانی مدت، کاملا در مچ دست خود، حس کرختی و همچنین درد خواهید داشت:

دست خود را صاف نگه دارید. انگشتان دست شما باید عمود بر صفحه کلید باشند

محل صفحه کلید باید در ارتفاع مناسب باشد که تضمین کند که دست شما در یک موقعیت بی طرف با مچ باقی می ماند، یعنی مجبور نباشید برای استفاده از صفحه کلید، ساق دست خود را بالا یا پایین نگه دارید تا زاویه بین ساق و مچ دست نا مطلوب باشد:

محل صفحه کلید باید در ارتفاع مناسب باشد که تضمین کند که دست شما در یک موقعیت بی طرف با مچ باقی می ماند

این روزها اکثر افراد بیشتر زمان خود را در مقاب کامپیوتر می گذرانند، با رعایت نکردن اصول ارگونومیک بدن و توجه نکردن به نحوه ی قرار دادن دست زمان کار با کامپیوتر ممکن است آسیب ها را چند برابر کنیم، می توانید با توجه به این سه تکنیک ساده، حداقل از میزان آسیب های وارد شده به دست و بدن خود بکاهید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر