;
coinex

کلاه هوشمند Daqri، کارگران کارخانه را به ابرانسان تبدیل می کند

کلاه هوشمند Daqri کارکنان یک شرکت را به ابرانسان بدل می کند.

کلاه هوشمند Daqri، کارکنان یک شرکت را به ابرانسان بدل می کند.

این کلاه هوشمند که با سنسورها و دوربین هایی همراه شده است به عنوان یک صفحه نمایش واقعیت افزوده عمل می کند و به کارکنانی که از آن استفاده می کنند، اطلاعاتی فراتر از آنچه که در حال مشاهده آن هستند، می دهد.

مدیر فروش Daqri در سخنرانی روز جمعه در دانشگاه Northrup Grumman در کالیفرنیا گفت: “ما اساسا در حال تغییر چیزی هستیم که از طریق انسان امکان پذیر است.”

اما این کلاه هوشمند چیست و چه چیزهایی را نشان می دهد؟ تصور کنید در یک شرکت نفت و گاز مشغول به کارید و مسئولیت چک کردن مداوم لوله ها به عهده شماست؛ اینکه آیا به درستی کار می کنند، اینکه درون آنها چه می گذرد؟ آیا فشار آنها مناسب است و یا آیا هیچ مشکلی درون آنها وجود ندارد؟ همه ی اینها مواردی هستند که این کلاه به آنها پاسخ می دهد و به خوبی از پس آن بر می آید.

درست زمانی که اکثر شرکت ها بر روی هدست های واقعیت مجازی مانند آکیولس متمرکز شده اند، Daqri هدستی ارائه می دهد که صرفا برای کمک به کارگران و بهتر انجام دادن کارشان ساخته شده و به این صورت است که درست زمانی که به اطلاعاتی نیاز داشته باشند، این کلاه این اطلاعات را برای آنها فراهم می کند.

در بسیاری از شرکت ها، افرادی در اتاق کنترل مسئول مشاهده ی دیتا هستند و این دیتا را به کارگران اطلاع می دهند تا مشکل را بررسی کنند. اما با استفاده از این کلاه ها، یک کارگر می تواند تنها با نگاه کردن مستقیم در یک پنل کنترلی تشخیص دهد که کدام قسمت دچار آسیب شده است. مدیر فروش این محصول گفت: “با این کلاه اطلاعات بهتری برای کارگران ارسال می شود.”

این کلاه دارای دوربین های انبورد متعددی است که با یک پردازشگر آنبورد طراحی شده ی اینتل و نرم افزاری سفارشی همراه می شود و در حالیکه هیچکس نمی تواند داخل لوله ها را مشاهده کند، کارگران Daqri می توانند با خواندن اطلاعاتی مانند درجه حرارت نمایش داده شده جلوی صورتشان (با استفاده از دوربین های حرارتی) به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و البته درست مانند دیگر کلاه های سختی که در چنین شرکت هایی استفاده می شود، در صورت سقوط وسیله ای، از آسیب ناحیه ی سر این کارکنان هم جلوگیری می کند.

این شرکت این کلاه ها را به شرکت ها و صنایع نفت و گاز، عمرانی و دیگر ساز و کارهایی که به این نوع کلاه نیاز می شود، می فروشد. در حقیقت این شرکت اولین عرضه ی بزرگ خود را در CES در ماه ژانویه ارائه خواهد داد ولی احتمالا این کلاه از فصل بعد به بازار وارد می شود. قیمت این کلاه ارزان نخواهد بود و بسته به گزینه ها و متعلقاتی که شرکت ها به آن نیاز خواهند داشت می تواند قیمتی از ۵۰۰۰ دلار تا ۱۵۰۰۰ دلار داشته باشد.

این شرکت قبلا گفته بود “این کلاه هوشمند نقل مکان کردن شما را تشخیص می دهد و می تواند موقعیت شما را بر روی نقشه مشخص کند و مرکز آن شرکت را به صورت سه بعدی بازسازی کند. هنگامی که چند نفر از این کلاه استفاده می کنند می توانند اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و در نهایت می توانند با این دیتای ترکیبی، به سادگی مدلی کامل و جامع ایجاد کنند.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر