coinex
راهنمای خرید تکراتو

TSMC و ARM در حال کار بر روی فناوری 7 نانومتری برای تراشه های A12 اپل هستند

TSMC و ARM در حال کار بر روی فناوری 7 نانومتری برای تراشه های A12 اپل هستند

شرکت تایوانی سازنده ی چیپ ست است که گفته می شود تمامی تراشه های A10 مورد نیاز اپل برای ساخت گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را تولید خواهد کرد. این شرکت دیروز اعلام کرد که با همکاری شرکت ARM در حال توسعه چیپ با فناوری ساخت FinFET 7 nm است. این معماری قرار است تا در سال 2018 و در ساخت چیپ ست های A12 برای آیفون 8 مورد استفاده قرار گیرد.

طبق پیش بینی های صورت گرفته تولید چیپ های 7 نانومتری بر پایه ی فناوری FinFET، از سال آینده آغار خواهد شد. بدون شک مدتی زمان نیاز است تا این تراشه ها به تولید انبوهی برسند تا اپل بتواند از آنها در ساخت آیفون های خود بهره گیرد. جدید ترین گوشی های اپل یعنی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس در حال حاضر از تراشه های A9 بهره می برند که توسط شرکت های TSMC و سامسونگ ساخته شده اند. تراشه ی ساخت TSMC بر اساس فناوری ساخت 16 نانومتری ساخته شده است و این در حالی است که سامسونگ چیپ های خود را بر اساس فناوری 14 نانومتری تولید کرده است. یکی از مهم ترین عوامل در قدرت پردازشی یک چیپ ست اندازه گره پردازشی آن است، چرا که با کوچکتر شدن ترانزیستورها، کارایی آن ها بیشتر شده و قدرت پردازشی چیپ افزایش می یابد. استفاده از فناوری FinFET موجب کاهش نشتی جریان که یکی از شایع ترین مشکلات چیپ های کوچک است، می شود.

قبل از رسیدن به فناوری 7 نانومتری، باید شاهد فناوری 10 نانومتری باشیم. به احتمال زیاد در تراشه های A11 که قرار است در ساخت گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 اس استفاده شود شاهد فناوری 10 نانومتری باشیم. یک ماه پیش شاهد رونمایی اولین چیپ ست مبتنی بر فناوری  10 نانومتری بودیم که در ISSCC و توسط سامسونگ این اتفاق صورت گرفت.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر