;
coinex

اپلیکیشن های ویندوز 10 در کنسول بازی ایکس باکس وان

اپلیکیشن های ویندوز 10 در کنسول بازی ایکس باکس وان

اپلیکیشن های ویندوز 10 برای کنسول بازی ایکس باکس وان طراحی می شوند و تا تابستان آینده در دسترس قرار خواهند گرفت.

مدت زمان زیادی است که مایکروسافت، برای طراحی اپلیکیشن های ویندوز برای ایکس باکس برنامه ریزی می کند، اما حالا به نظر می رسد که تصمیم قطعی خود را گرفته است. جیسون رونالد، مدیر تولید ایکس باکس در گفتگو با بیزنس اینسایدر اعلام کرد که با آوردن اپلیکیشن های ویندوز در ایکس باکس وان در تابستان آینده، اکوسیستم های گیمینگ و PC باز تر می شوند.

مایکروسافت قصد دارد ایکس باکس استور و مایکروسافت استور را با هم ادغام کند. اپلیکیشن های موجود در استور ادغام شده، روی گوشی های هوشمند، تبلت، پی سی و کنسول بازی اجرا می شود. این برنامه تحت عنوان پلت فرم جهانی ویندوز مایکروسافت یا به اختصار UWP شناخته می شود که به لطف تیم سوئینی (یکی از موسسان اپیک گیمز) محقق شده است. به اعتقاد او، شرکت می تواند با ارائه ی ابزار های توسعه دهنده برای توسعه دهندگانی که تنها اپلیکیشن های مناسب “اکوسیستم UWP” را طراحی می کند، توسعه ی بازی را تک قطبی یا منحصر به فرد کند.

مایکروسافت اخیرا نگرانی های خود را کنار گذاشته و به بازخورد های پیرامون پلت فرم اپلیکیشن جدید خود توجه می کند. در حال حاضر، موضوعاتی که در مایکروسافت استور منتشر شده اند از SLI یا کراس فایر روی انویدیا یا کارت گرافیک AMD پشتیبانی نمی کنند؛ در عوض، به استفاده از قابلیت هایی که عملکرد بهتر بازی را تقویت می کنند، تمرکز کرده اند. رونالد می گوید که اپلیکیشن های UWP، در ماه های آینده کار خود را آغاز می کنند تا “درخواست گیمر هایی که به تنظیمات پیشرفته ی گرافیکی در بازی با پی سی نیاز دارند، برآورده شود.”

در سال گذشته، روند ادغام ویژگی های ویندوز و ایکس باکس آغاز شد، برای مثال کاربران می توانستند بازی های کنسولی را به پی سی انتقال دهند. هنوز مشخص نیست که استور ادغام شده به خوبی عمل خواهد کرد و یا اینکه توسعه دهندگان امکان ارائه ی اپلیکیشن های خود را خواهند داشت یا خیر. انتظار می رود که اخبار بیشتری را درباره ی پروژه ی اپلیکیشن های ویندوز، در کنفرانس بیلد Build که تا دو هفته ی دیگر برگزار می شود، بشنویم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر