;
coinex

doodle، گوشی شما را ایمن نگه می دارد

برای باز کردن قفل گوشی، برنامه ها و حساب های کاربری خود از doodle (طراحی خط خطی) استفاده کنید.

اگر از حفظ کردن رشته ای از کلمات و ترتیب حروف و اعداد تصادفی برای رمز عبورهای خود خسته شده اید باید بگوییم که به زودی می توانید همه ی آنها را به فراموشی بسپارید و برای باز کردن قفل گوشی، برنامه ها و حساب های کاربری خود از doodle (طراحی خط خطی) استفاده کنید.

محققان دریافته اند که رمز عبورهای دودل که با استفاده از حرکات دست و به شکل های آزاد بر روی صفحه نمایش ایجاد می کنید، به سادگی در خاطر انسان باقی می مانند و از آنجایی که هرکسی قادر به خلق طرحی منحصر بفرد است؛ این نوع رمز عبورها، نسبت به رمز عبورهایی که با استفاده از کلمات و یا بیومتریک هایی مانند تشخیص اثر انگشت ایجاد شده اند، دستگاه های تلفن همراه شما را ایمن تر نگه می دارند.

محققان نرم افزاری را آزمایش کرده اند که به کاربران این امکان را می دهد با استفاده از طراحی هر نوع شکلی بر روی صفحه نمایش دستگاه های خود، با استفاده از یک و یا دو انگشت، رمز عبورهای دلخواه خود را ایجاد کنند. این رمز عبورهای دودل می توانند حروف، اشکال ساده، خطوط مارپیچ –هرآنچا که کاربر تصور می کند- باشند و به این صورت کپی کردن و یا حدس زدن آن توسط شخص دیگر، خیلی سخت تر است.

در مطالعات قبلی، دانشمندان عملکرد نرم افزاری را که به دستگاه های موبایل امکان تشخیص رمز عبورهای غیرشفاهی را می داد، ارزیابی کردند و همین محققان امنیت رمزعبورهای دودل و سهولت استفاده از آن را هم آزمایش کردند. اما این مطالعه ی جدید اولین باری بود که از کاربران برای این مطالعه استفاد شد و خود کاربران رمز عبورهایشان را می ساختند و برای استفاده ی روزانه، آنها را وارد می کردند.

سرعت ترسیم

Janne Lindqvist، استادیار دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه راتگرز در نیوجرسی به عنوان یکی از محققان این پروژه گفت: قصد ما این بود که به این نکته پی ببریم که هنگامی که یک کاربر می خواهد دائما به حساب های متعدد خود دسترسی داشته باشد، استفاده از دودل و متن به عنوان کلمات عبور چه تاثیری بر روی ایمنی و سهولت این امر می گذارد. آیا اگر شما تعداد زیادی کلمه ی عبور داشته باشید، همه ی آنها را به خاطر می سپارید؟

به این ترتیب محققان این نرم افزار را بر روی گوشی های هوشمند اندرویدی متعلق به ۹۱ کاربر نصب کردند و از آنها خواستند که کلمات عبوری با متن و طراحی ایجاد کنند و سپس به هشت حساب مجازی بیش از ۲۰۰۰ بار وارد شوند.

در نهایت نتایج نشان داد که استفاده ار کلمات عبور به صورت طراحی به صورت قابل توجهی موجب تسریع در روند ورود شرکت کنندگان به حساب های کاربری شان شد و در واقع نسبت به زمانی که از کلمات عبور متنی استفاده کردند، ۲۲ درصد زمان کمتری صرف شد تا وارد حساب شوند. همچنین برای ایجاد کلمات عبور دودل، ۴۲ درصد زمان کمتری اختصاص دادند.

به گفته ی این محقق این مطالعه نشان می دهد که کاربران می توانند این دودل ها را به سرعت تولید کنند و حتی در صورتی که نیاز به چند رمز عبور با دودل داشته باشند هم می توانند آنها را به سادگی به خاطر بسپارند.

این طراحی می تواند با یک انگشت و یا همزمان چند انگشت صورت گیرد ولی باز هم بنا به گزارشی که این محققان به آن اشاره کردند، اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان -۹۴ درصد- ترجیح دادند که کلمات عبور دودل را با یک انگشت ایجاد کنند.

هیچ محدودیتی در اشکال و طرح های دودل وجود ندارد، شما می توانید یک حرف را بنویسید، می توانید نام خود را بنویسید و یا از هر شکلی که دوست دارید استفاده کنید. گزینه های نامحدودی برای دودل کردن وجود دارد.

این یافته ها توسط آزمایشگاه شبکه اطلاعات بی سیم (WINLAB) منتشر شد و ایمنی آن مورد تایید قرار گرفت.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: livescience


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر