;
coinex

همه چیز درباره آیفون SE

آیفون ۴ اینچی اپل که قرار است روز دوشنبه رونمایی شود، به نظر به طور "یکسانی" مشابه آیفون ۵اس خواهد بود.

با توجه  به شایعات و گزارش های قبلی و گزارش مارک گورمن، آیفون ۴ اینچی اپل، آیفون SE که قرار است روز دوشنبه رونمایی شود، به ظاهر به طور “یکسانی” مشابه آیفون ۵اس خواهد بود.

زمانی که بسیاری از گزارش هایی که راجع به نام این گوشی شنیده می شد، این گوشی را “آیفون 6c” نامگذاری کرده بودند، گورمن اولین کسی بود که گزارش کرد به دلیل شباهت این گوشی به آیفون ۵اس، نام این گوشی “آیفون 5SE” خواهد بود و بعد از آن هم اولین شخصی بود که گزارش کرد اپل نام این دستگاه را “آیفون SE” نهاده است و تقریبا همیشه اخباری موثق از او به گوش می رسد.

با توجه به گزارش جدیدی که منتشر شده است، بیان کرده که آیفون SE هم دارای لبه هایی مانند آیفون ۵اس خواهد بود و همچنین دکمه های تنظیم صدا و دکمه ی پاور آن در قسمت بالای گوشی قرار دارد.

اسپیکر و میکروفن این دستگاه هم مانند آیفون ۵اس در قسمت پایین گوشی قرار گرفته اند و پوشش پشت این دستگاه از فلز و شیشه ساخته شده و بهتر است بگوییم که قسمت مرکزی از فلز و قسمت بالا و پایین آن از شیشه ساخته شده است.

با توجه به گفته ی گورمن این دستگاه تنها در یک نگاه شبیه به آیفون ۵اس به نظر می رسد. در داخل گوشی آیفون SE از پردازنده ی A9 و تراشه ی M9 استفاده شده است –شبیه به تراشه ای که در آیفون ۶اس استفاده شده است- که به افراد این امکان را می دهد که با گفتن “Hey Siri” همیشه بتوانند از سیری استفاده کنند.

آیفون SE همچنین با یک تراشه ی NFC به منظور استفاده از اپل پی (Apple Pay) همراه می شود و با بروزرسانی های سخت افزاری برای اتصالش به وای فای و دیتای تلفن همراه عرضه می شود.

گورمن این نکته را تایید می کند که دوربین کار شده در آیفون SE مشابه آیفون ۶اس خواهد بود: این گوشی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از ویدئوی 4K و همچنین قابلیت لایو فوتو به نمایش می گذارد.

این گزارش همچنین اظهار می کند که آیفون SE با دو پیکربندی عرضه خواهد شد: ۱۶ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی. این گوشی هم همانند گوشی آیفون ۶اس در رنگ هایی مشابه از جمله رز گلد عرضه می شود.

قیمت مدل ۱۶ گیگابایتی این گوشی، ۴۵۰ دلار خواهد بود.

به گفته ی گورمن، گوشی آیفون SE برای آن دسته از افرادی که دارای آیفون ۵اس هستند و علاقه ای به صفحه نمایش های بزرگتر ندارند، مناسب خواهد بود و این هم جامعه ای کوچک نیست و شامل صدها میلیون نفر می شود.

در رویداد روز دوشنبه اپل، این دستگاه معرفی می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر