;
coinex

اپل از آی فون اس ای رونمایی کرد

آی فون اس ای ، امروز در رویداد اپل رونمایی شد. همانطور که انتظار داشتیم، اپل بالاخره از آیفون 4 اینچی جدید خود رونمایی کرد.

آی فون اس ای ، امروز در رویداد اپل رونمایی شد. همانطور که انتظار داشتیم، اپل بالاخره از آیفون 4 اینچی جدید خود رونمایی کرد.

مارک گورمن از سایت 9to5Mac، پیش از این گزارش داده بود که آی فون اس ای شبیه به آی فون 5 اس خواهد بود. اکنون که این گوشی رونمایی شده است، می بینیم که لبه ی آیفون اس ایبه آیفون 5 اس شباهت دارد، همچنین دکمه های تنظیم صدای آن نیز مانند 5 اس، گرد است و دکمه پاور آن در بالای گوشی و اسپیکر و میکروفون در پایین گوشی تعبیه شده است. قاب پشت این نیز شبیه به آیفون 5 اس به نظر می رسد، مرکز آن فلزی و بالا و پایین آن شیشه ای است.

گفت می شود که، آی فون اس ای تنها آیفونی است که شبیه به آیفون 5 اس است. این آی فون، در بخش سخت افزار داخلی،  دارای پردازنده A9 و تراشه M9 ، همان چیپ ستی که در آیفون 6 اس بکار رفته است، می باشد. امکان استفاده از سیری به راحتی با گفتن عبارت “هی سیری” امکان پذیر است.

در این آیفون، تراشه ی NFC بکار رفته است که برای اپل پی از آن استفاده می شود. ویژگی های سخت افزاری مربوط به اتصال آن نیز برای وای فای و داده ی تلفن همراه، به روز رسانی شده است. اتصال بی سیم آیفون اس ای تقریبا سه برابر سریعتر از آیفون 5 اس است.

معماری دوربین در آیفون اس ای، به آی فون 6 اس شباهت دارد،  این سیستم دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی با پشتیبانی از ضبط ویدئو 4K و همچنین قابلیت لایو فوتو است.

آی فون اس ای در دو نسخه ی حافظه ی داخلی عرضه می شود، یکی از آنها 16 گیگابایتی و دیگری 64 گیگابایتی است. همچنین در رنگ های مشابه آیفون 6 اس، یعنی نقره ای، خاکستری، طلایی و رز گلد می آید.

قیمت این آیفون از 399 دلار شروع می شود. گزارش های قبلی بیان می کردند که مدل 16 گیگابایتی آیفون اس ای 450 دلار قیمت گذاری می شود و می تواند جایگزین آیفون 5 اس شود.

امروز اپل اعلام کرد که 30 میلیون آیفون 4 اینچی در سال 2015 به فروش رسانده است، زیرا برخی از مردم به گوشی های کوچکتر علاقه دارند و برای بسیاری از مشتریان، این آیفون کوچک اولین آی فونی است که خریداری کرده اند. بنابراین می توان پیش بینی کرد که نه تنها قیمت آیفون 5 اس کاهش می یابد، بلکه آی فون اس ای به راحتی می تواند جای آن را بگیرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر