;
coinex

اسنودن: حفظ حریم شخصی نباید منوط به ایستادگی شرکت‌ها در برابر دولت آمریکا باشد

ادوارد اسنودن افشاگر قانون شکنی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت ویدئو کنفرانس در همایشی در مورد امنیت، حریم شخصی و نرم افزارهای آزاد در ایالات متحده شرکت کرد.

ادوارد اسنودن افشاگر قانون شکنی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت ویدئو کنفرانس در همایشی در مورد امنیت، حریم شخصی و نرم افزارهای آزاد در ایالات متحده شرکت کرد.

وی از قابلیت این نرم افزارها برای افشای برنامه‌های جاسوسی و کنترل دولت آمریکا تقدیر کرد و به خاطر اظهاراتش بارها از سوی حاضران در همایش در دانشگاه ام آی تی مورد تشویق قرار گرفت.

وی در این مورد تصریح کرد: آنچه که در سال 2013 اتفاق افتاد بدون وجود نرم افزارهای آزاد مانند تور، تیلز( توزیع بسیار ایمن لینوکس) و سیستم عامل دبین ممکن نبود.

وی اظهار داشت که شفافیت و بازبودن نرم افزارهای آزاد به حفظ حریم شخصی کاربران در عصر ارتباطات کمک می‌کند و البته این به معنای بدبودن تمامی محصولات تجاری یا شیطانی بودن تمامی شرکت‌ها نیست.

وی تلاش اپل برای ایستادگی در برابر اف بی آی را نمونه ای مثبت در این زمینه دانست.

اسنودن با اشاره به بی اعتمادیش به مایکروسافت گفت: من از رایانه‌های مایکروسافت در زمانی که در حال افشاگری بر ضد آژانس امنیت ملی آمریکا بودم استفاده نمی کردم،زیرا نمی توانستم به آنها اعتماد کنم. علت این نبود که از وجود آسیب پذیری عمدی یا چیزی شبیه به آن مطمئن باشم اما نمی‌توانستم از این مساله مطمئن باشم.

این کارشناس امنیتی افزود که امروزه دیگر اعتماد به شرکت‌های فناوری برای حفاظت از حریم شخصی و داده های خصوصی کاربران کافی نیست و بسیاری از این شرکت‌ها ثابت کرده‌اند که داده‌های کاربران را به دلایل مختلف در اختیار دولت ها قرار می‌دهند.

اسنودن افزود: ما به خصوص در برابر شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه آسیب پذیر هستیم و نمی توانیم آنها را کنترل کنیم، لذا باید اتکا به شرکت های فناوری برای حفاظت از حریم شخصی متوقف شود.

.

.

منبع: farsnews


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر