;
coinex

دوام باتری آیفون SE از آیفون 6 اس و گلکسی اس 7 بیشتر است

 دوام باتری آیفون SE به طرز شگفت آوری بالا است. در واقع باتری آیفون SE از گوشی های ممتازی مثل آیفون 6 اس و گلکسی اس 7 نیز بهتر به نظر می رسد،

دوام باتری آیفون SE به طرز شگفت آوری بالا است. در واقع باتری آیفون SE از گوشی های ممتازی مثل آیفون 6 اس و گلکسی اس 7 نیز بهتر به نظر می رسد، حتی با اینکه از باتری آنها کوچکتر است ولی در آزمون های انجام شده، دوام این باتری بالاتر بوده است.

جفری فاولر از وال استریت ژورنال آیفون SE را مورد آزمایش “تست استرس” قرار داد، در این تست، دستگاه، در چرخه ی وب سایت در سطح روشنایی یکسان درگیر می شود. فاولر متوجه شد که باتری آیفون SE حدود 10 ساعت دوام دارد، که نتیجه ی آن دو ساعت بیشتر از آیفون 6 اس و آیفون 5 اس و همچنین نزدیک به سه ساعت بیشتر از گلکسی اس 7 در همین تست است.

جالب است بدانید که، برآورد عمر باتری فون SE بیشتر از آیفون 6 اس پلاس است که یک باتری بسیار بزرگتر دارد.

خب سوالی که مطرح می شود این است که چطور باتری آیفون SE چنین دوامی دارد، با وجود اینکه نسبت به بسیاری از گوشی های هوشمند ممتاز دیگر، باتری کوچکتری است.

بیشتر این دوام به دلیل وجود صفحه نمایش 4 اینچی، نسبتا کوچک آیفون SE است. صفحه نمایش گوشی های هوشمند به خودی خود یکی از دلایل اصلی تخلیه باتری است، زیرا پیکسل های صفحه نمایش به معنای واقعی کلمه برای روشن ماندن از باتری انرژی می گیرند. صفحه نمایش کوچکتر، نور کمتری برای روشن ماندن نیاز دارد و در نتیجه انرژی کمتری از باتری می کشد.

دلیل دیگر دوام باتری آیفون SE وجود تراشه ی A9 است که تراشه ی کارآمدی محسوب می شود. مقایسه عمر باتری بین آیفون SE و آیفون 5 اس نشان می دهد که وجود این تراشه تاثیر بسزایی در دوام باتری دارد.

هر دو دارای صفحه نمایش هم اندازه هستند ولی در عین حال در آزمون فاولر، باتری آیفون SE دو ساعت بیشتر دوام دارد، زیرا تراشه A9 قدرتمند تر و کارآمد تر از تراشه A7 بکار رفته در آیفون 5 اس است. البته، باتری آیفون SE بزرگتر از باتری آیفون 5 اس است، اما به قدری بزرگ نیست که دو ساعت عمر باتری اضافی داشته باشد. اگر آیفون 5 اس  نیز تراشه A9 داشت، کاملا محتمل بود که عمر باتری آن شبیه به آیفون SE باشد.

برخی ممکن است تصور کنند که آیفون SE تقریبا شبیه گوشی هوشمند سال 2012 (آیفون 5) است، اما باید توجه داشت که این گوشی دارای مشخصات پرمیوم و بسیاری از ویژگی های آیفون 6 اس است که با صفحه نمایش 4 اینچی آمده است و با قیمت نسبتا کم 400 دلاری عرضه می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر