;
coinex

۷ نکته ای که باید قبل از خرید هدست واقعیت مجازی سامسونگ بدانید

استفاده از این هدست واقعیت مجازی سامسونگ، فوق العاده است و با استفاده از آن می توانید تجربه ی فوق العاده ای از واقعیت مجازی داشته باشید.

اگر شما هم به واقعیت مجازی علاقمند هستید احتمالا مقالاتی درباره ی شگفت انگیزی این دنیا خوانده اید و قطعا با هدست مقرون به صرفه ی گیر وی آر آشنایی دارید. استفاده از این هدست واقعیت مجازی سامسونگ، فوق العاده است و با استفاده از آن می توانید تجربه ی فوق العاده ای از واقعیت مجازی داشته باشید. اما قبل از اینکه برای خرید این هدست اقدام کنید باید نکاتی را راجع به آن بدانید. با تکرا همراه باشید.

.

این هدست مقرون به صرفه است و به قیمت ۹۹ دلار عرضه می شود…

این هدست مقرون به صرفه است و به قیمت ۹۹ دلار عرضه می شود

این هدست از نظر قیمتی بسیار مناسب است ولی توجه داشته باشید که این هدست تنها با گوشی های سامسونگ از جمله گلکسی اس۶، اس۶ اج، نوت ۵، اس۷ یا اس۷ اج کار می کند و با بقیه ی گوشی های هوشمند کار نمی کند.

.

کانتنت زیادی برای این هدست وجود ندارد

کانتنت زیادی برای این هدست وجود ندارد

تعداد زیادی کانتنت در آکیولس استور وجود دارد اما برخی از آنها نمونه ی اولیه هستند و برای به نمایش گذاشتن امکانات وی آر به جای بازی های کامل طراحی می شوند.

بسیاری از بازی ها و کانتنت هایی که برای گیر وی آر در دسترس هستند یا خیلی کوتاه و یا خیلی ساده اند بنابراین در نظر داشته باشید که در حال حاضر نمی توانید بازی های طولانی و یا پیچیده ای را با آن تجربه کنید.

.

گرافیک این هدست خیلی عالی نیست

گرافیک این هدست خیلی عالی نیست

همانگونه که انتظار می رود پلتفرم های گیمینگ جدید گرافیک های بسیار خوبی دارند. بعد از تجربه های زیادی برای بازی های گوشی های هوشمند هم اکنون شاهد بیشتر و قوی تر شدن گرافیک های آنها هستیم. اما این موضوع برای بازی های گیر وی آر صدق نمی کند.

برخی از بازی ها مانند Gunjack و Land’s End عالی به نظر می رسند و بیشتر یادآور بازی های پلی استیشن ۳ هستند اما بیشتر بازی های دیگر شبیه به بازی های پلی استیشن اصلی هستند. به همین دلیل است که بازی های گیر وی آر نسبت به بازی های معمولی گوگل پلی استور به قدرت پردازشی بیشتری نیاز دارند.

.

وضوح این هدست خیلی خوب نظر نمی رسد

وضوح این هدست خیلی خوب نظر نمی رسد

یکی از اولین چیزهایی که به هنگام استفاده از این هدست توجه شما را به خود جلب می کند، چرخ کوچکی است که در بالای این هدست قرار دارد. با استفاده از این چرخ کوچک می توانید بر روی تصاویر فوکوس کنید اما تصاویر مشاهده شده بر روی این هدست گیر وی آر به نسبت وضوحی که در گوشی های هوشمند، کامپیوترها و تلویزیون ها مشاهده می کنید، نیستند.

با وجود وضوح 1440p گوشی گلکسی اس۷ باز هم این پیکسل ها به خوبی پنهان نمی شوند.

.

برای دسترسی به بهترین کانتنت موجود برای این هدست باید هزینه کنید

برای دسترسی به بهترین کانتنت موجود برای این هدست باید هزینه کنید

دسته ای از کانتنت های رایگان برای این هدست موجود است اما بسیاری از آنها واقعا ابتدایی هستند و به سرعت تازگی شان را برای مخاطب از دست می دهند.

به منظور استفاده از بسیاری از بازی ها و تجاربی که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهند باید آنها را خریداری کنید البته این موضوع دور از انتظار هم نیست چرا که در بسیاری از اپلیکیشن های موبایل هم، چنین موضوعی را شاهد هستیم.

.

باتری گوشی سریعا تخلیه می شود

باتری گوشی سریعا تخلیه می شود

با وجود شارژ کامل باتری، بعد از مدت ۴۵ دقیقه که از این نسخه ی دنیای مجازی بر روی گیر وی آر استفاده کنید، باتری شما کاهش چشمگیری خواهد داشت.

مقدار زیادی از شارژ این باتری برای قدرت پردازشی اجرای کانتنت وی آر صرف می شود. علاوه بر این باتری برای روشن نگه داشتن همه ی پیکسل ها توان زیادی مصرف می کند.

.

گوشی هوشمند شما داغ می کند

گوشی هوشمند شما داغ می کند

پردازنده ی گوشی های هوشمند گلکسی (CPU) برای ایجاد کانتنت وی آر، با ظرفیت کامل خود کار می کند. کار بیش ار اندازه ی پردازنده مرکزی، این گوشی را بیش از حد داغ می کند.

در این رابطه گلکسی اس۶ تست شده و مطلب فوق را تایید می کند اما گلکسی اس۷ از این نظر تاحدودی بهتر است و علت آن هم استفاده از سیستم خنک کنندگی مایع موجود در آن است.

.

این هدست هنوز در مراحل ابتدایی به سر می برد

این هدست هنوز در مراحل ابتدایی به سر می برد

Cardboard گوگل، اولین پلتفرم واقعیت مجازی برای گوشی های هوشمند بود که در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۴، چند ماه قبل از عرضه گیر وی آر سامسونگ  راه اندازی شد.

درست است که حدود دو سال از اولین پلتفرم واقعیت مجازی گذشته است و در این زمان می توان کانتنت های بسیار زیادی برای وی آر توسعه داد، اما واقعیت این است که این هنوز مراحل ابتدایی واقعیت مجازی است. امکانات و پتانسیلی که در این حوزه وجود دارد بی حد و حصر هستند اما واقعیت انکارناپذیری هم که وجود دارد این است که زمان هم باید چاشنی گسترش این تکنولوژی شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر