;
coinex

به اعتقاد مایکروسافت تکنولوژی بزرگ بعدی چت بات ها هستند

بعد از گوشی های هوشمند و اپلیکیشن ها چه چیزی مورد توجه دنیای تکنولوژی قرار می گیرد؟ بهگفته ی مایکروسافت، مورد بعدی چت بات ها هستند.

بعد از گوشی های هوشمند و اپلیکیشن ها چه چیزی مورد توجه دنیای تکنولوژی قرار می گیرد؟ به گفته ی مایکروسافت، مورد بعدی چت بات ها هستند.

در موضوع پوششی بلومبرگ بیزینس ویک این هفته، مایکروسافت از پلن های خود برای چت بات های آل این وان یا برنامه های طراحی شده توسط هوش مصنوعی رونمایی کرد که می تواند به شما برای انجام وظایف خسته کننده ای مانند رزرو پرواز و یا برنامه ریزی مالی، کمک کند. این شرکت دموهای بیشتری از تجاربش با چت بات ها را امروز در کنفرانس سالانه توسعه بیلدش در سان فرانسیسکو ارائه داد.

چت بات ها یک روند رو به رشد در دنیای تکنولوژی هستند. اسپیکر اکو (Echo) آمازون دارای یک دستیار دیجیتالی توکار به نام الکسا (Alexa) است که می توانید با آن صحبت کنید و اقلام و آیتم های آنلاین را سفارش دهید، هشدارهای ترافیکی و آب و هوایی را دریافت نمایید و یا موزیک تان را کنترل کنید. فیسبوک مسنجر دارای چت باتی به نام M است که می تواند برای شما هرکاری را انجام دهد، حتی با دوستان شما شوخی هم می کند و چندین اپلیکیشن و سرویس های دیگر مانند Magic هم وجود دارند که مانند محافظ و یا مستخدم مجازی شما عمل می کنند.

با توجه به پروفایل بلومبرگ، حرکت روبه جلوی مایکروسافت به چت بات ها اولین پروژه ی بزرگ انحصاری به وسیله ی مدیر عامل این شرکت، ساتیا نادلا ست که از حدود دو سال پیش در حال کار بر روی آن است.

با توجه به پروفایل بلومبرگ، حرکت روبه جلوی مایکروسافت به چت بات ها اولین پروژه ی بزرگ انحصاری به وسیله ی مدیر عامل این شرکت، ساتیا نادلاست که از حدود دو سال پیش در حال کار بر روی آن است. چشم انداز نادلا این است که به جای داشتن اپلیکیشنی مجزا برای هر وظیفه، چت بات ها “برای انجام دادن کارهای کاربران عادی تر و قابل هضم تر” هستند. بنا به گزارش بلومبرگ، نادلا از توسعه دهندگان ابزارهای جدیدی که می توانند برای ساخت چت بات ها در بیلد استفاده کنند، رخ نمایی خواهد کرد.

نادلا درصدد است یک پلتفرم کاملا جدید ایجاد کند که با مکالمه و به صورت صوتی اجرا می شود و مانند اپلیکیشن هایی که با تپ کردن و یا کشیدن دست بر روی صفحه نمایش اجرا می شوند کاملا متفاوت است. موردهای مشابه این بات ها را در آمازون شاهد بوده ایم. این کمپانی با محصول فایر فون خود در سال ۲۰۱۴ به بازار گوشی هوشمند وارد شد و در این محصول از چت بات ها استفاده کرده است. فیسبوک نیز به شدت بر روی چت بات هایی که با مسنجر کار می کنند برای رونمایی در کنفرانس توسعه دهندگان F8 در ماه آوریل تمرکز کرده است.

به عقیده نادلا چت بات ها مانند اپلیکیشن های جدیدی خواهند بود که می توان به صورت صوتی از آنها استفاده نمود. به هنگامیکه کاربران هم قادر به استفاده از آنها نباشند، دستیارهای صوتی با آنها ارتباط برقرار کرده و از آنها استفاده می کنند.

اولین تلاش مایکروسافت برای استفاده از چت بات ها چندان خوب عمل نکرد. هفته ی گذشته، این شرکت چت بات Tay را راه اندازی کرد. این چت بات که در توییتر راه اندازی شد مانند یک نوجوان صحبت می کند. اما Tay با پیام های اهانت آمیزی که در توییتر منتشر کرد، توسعه دهندگانش را به هیولایی نژادپرستانه بدل کرد. مایکروسافت در نهایت مجبور به عذرخواهی شد و فعالیت آن را متوقف کرد. اما این شرکت به توسعه ی این چت بات ها ادامه داده و در کنفرانس بیلد امروز خود از ادامه ی فعالیتش در این حوزه خبر داد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر