;
coinex

امسال شوخی اول آوریل گوگل، کاربران را به دردسر انداخت

 امسال، شوخی اول آوریل گوگل در سرویس جیمیل، برای کاربران دردسرساز شد.

امسال، شوخی اول آوریل گوگل در سرویس جیمیل، برای کاربران دردسرساز شد.

در بسیاری از کشورها، اول آوریل به عنوان یک روز ویژه با گفتن دروغ‌هایی به شوخی گرامی داشته می‌شود. از بین تمام شوخی های روز اول آوریل، برخی از آنها جالب است و داستان هیجان انگیزی را رقم می زند ولی برخی دردسر ساز می شود. گوگل امروز به این دام افتاد. این کمپانی امروز برای شوخی اول آوریل ، در سرویس جیمیل یک ویژگی جدید به نام میک دراپ، راه اندازی کرد. در واقع، به رابط وب خود یک دکمه ارسال ثانویه اضافه کرد، که کاربران می توانستند یک GIF طنز آمیز را با مخاطب خود، تبادل کنند. اما مسئله مهم این بود که استفاده از آن، منجر به پایان یافتن زنجیره ی ایمیل می شد، به طوری که کاربر نمی توانست هیچ گونه ایمیل دیگری را از مخاطی خود، در صندوق پستی ببیند.

در پی این شوخی آوریل گوگل، بسیاری از کاربران به صورت تصادفی از میک دراپ استفاده کردند و آن دکمه را بدون دانستن اثرات کامل آن فشرده اند

در پی این شوخی آوریل گوگل، بسیاری از کاربران به صورت تصادفی از میک دراپ استفاده کردند و آن دکمه را بدون دانستن اثرات کامل آن فشرده اند. این باعث واکنش شدیدی از سوی برخی از کاربران شد. کاربران متعددی از فروم  راهنمای گوگل درخواست یک گزینه برای غیر فعال کردن آن را داشتند. یک کاربر ادعا می کند که پس از استفاده از این قابلیت در ارسال ایمیل به رئیس خود، کارش را از دست داده است. جای تعجب نیست که کاربران خیلی از این موضوع عصبانی هستند.

گوگل اکنون نسبت به این موضوع، واکنش نشان داده و ویژگی میک دراپ را از جیمیل حذف کرده است. سخنگویی از گوگل در این باره گفت: ” به نظر می رسد که شوخی اول آوریل امسال ما به نوعی شوخی با خودمان بود. با توجه به باگی که وجود داشت، ویژگی میک دراپ، بیشتر باعث سردرد شد تا اینکه ایجاد خنده و سرگرمی کند. ما واقعا متاسفیم. این ویژگی حذف شده است، اگر شما هنوز هم آن را مشاهده می کنید، لطفا صفحه جیمیل خود را بارگذاری مجدد کنید.”

 ماهیت باگ و اثر آن بر میک دراپ، همچنان نامشخص است. در حالی که شوخی اول آوریل گوگل کار اشتباهی نبود، برای برخی از کاربران، صدماتی داشته است که  اثرات آن،هنوز باقی است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر