;
coinex

نوکیا و عرضه ی گوشی اندرویدی به نام A1

نوکیا و عرضه ی گوشی اندرویدی به نام A1

در اواخر سال 2014 بود که شرکت نوکیا اولین تبلت مبتنی بر سیستم عامل اندروید خود با نام N1 را معرفی کرد. در واقع این تبلت تنها محصولی بود که نوکیا در آن زمان تحت برند خود عرضه کرد. در این محصول شاهد لانچر Z بودیم و البته این شرکت مجوز لازم برای فاکسان در زمینه ی استفاده از طراحی N1 و این لانچر داده بود. با این وجود، خیلی ها منتظر بودند تا ببینند نوکیا چه زمانی تولید گوشی های هوشمند را آغاز خواهد کرد. رندرهایی از گوشی هوشمند نوکیا در سال گذشته منتشر شده بود اما نهایتاً مشخص شد که آن رندرها تقلبی بودند. اما باید دید که نوکیا سرانجام وارد عرصه ی تولید گوشی های هوشمند خواهد شد؟ طبق اطلاعات منتشر شده از منابع قابل اطمینان پاسخ این سوال مثبت است و اکنون اولین رندرهای این موبایل منتشر شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این گوشی Nokia A1 نام دارد و احتمالاً در تابستان سال 2016 شاهد عرضه این گوشی خواهیم بود. یکی از نکات قابل توجه در رندر این است که محصول مورد اشاره هیچ شباهتی به گوشی های هوشمند نوکیا که تا چندی پیش تولید می شدند، ندارد. در قسمت جلویی گوشی دکمه ی های خازنی وجود دارند و قاب پشتی آن طرح دار و پلاستیکی است. نکته ی دیگر در مورد این محصول این است که رابط کاربری نوکیا با نام Z Launcher بر روی آن اجرا می شود. احتمال زیاد نسخه ی ششم سیستم عامل گوگل به عنوان سیستم عامل پیش نصب بر روی گوشی وجود خواهد داشت.
گفته می شود این گوشی دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی خواهد بود ورزولوشن فول اچ دی را ارائه می دهد. قدرت پردازشی این گوشی نیز توسط چیپ ست اسنپدراگون 625 کوالکام تامین می شود. با توجه به مشخصات ذکر شده می توان پی برد که شاهد عرضه ی گوشی پرچمدار توسط نوکیا نخواهیم بود. با توجه به گرم بودن بازار گوشی های میان رده و پایین رده به نظر می رسد که نوکیا برای شروع انتخاب مناسبی داشته است.
با توجه به سابقه ی نوکیا، احتمال می رود که A1 ابتدا بازارهای چین را هدف قرار خواهد داد. در روز های آینده احتمالاً منابع آگاه وجود این گوشی را تایید خواهند کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidauthority


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر