;
coinex

پیام های اپلیکیشن واتساپ کاملا رمز گذاری می شوند

پیام های اپلکیشن واتساپ به منظور امنیت بیشتر از امروز رمز گذاری شده اند.

پیام های اپلکیشن واتساپ به منظور امنیت بیشتر از امروز رمز گذاری شده اند.

واتساپ روز سه شنبه اعلام کرد که از امروز تمام پیام های متنی، تلفنی، تصویری و یا فیلم که از طریق آخرین نسخه ی واتساپ ارسال می شوند، رمز گذاری خواهند شد.

این آپگرید گسترده که از امروز کار خود را آغاز کرده به دنبال درخواست FBI از کمپانی اپل، به منظور شکستن کد موبایل یکی از تروریست های حادثه ی سن برناردینو، ایجاد شده است.

شبکه ی اجتماعی واتساپ با بیش از یک میلیارد کاربر جهانی، تحت تملک فیسبوک قرار دارد؛ و از یک استاندارد رمز گذاری منبع باز به نام سیستم Open Whisper استفاده می کند. (این سیستم قبلا توسط ادوارد اسنودن استفاده شده بود.)

به گزارش نیویورک تایمز، وزارت دادگستری در ماه های اخیر تلاش کرده بود که علیه رمز گذاری پیام های اپلیکیشن واتساپ ، طرح دعوی کند. اما در حال حاضر و با رمز گذاری پیام های اپلیکیشن واتساپ ، این شرکت نمی تواند رکورد پیام های خود را به مقامات دولتی تحویل دهد.

به گزارش وایرد، برنامه ی رمز گذاری پیام های اپلیکیشن واتساپ در سال 2013 کار خود را آغاز کرده، اما تا سال 2014 به سیستم Open Whisper متعهد نشده بود. ژان کوام، یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن واتساپ، از اولین افراد برجسته ی عرصه ی تکنولوژی بود که در فوریه ی امسال از کمپانی اپل پشتیبانی کرد. و حالا، واتساپ کاملا محکم و قاطعانه پایه های رمز گذاری پیام های ارسالی خود را بنا کرده است.

کوام در بلاگ رسمی واتساپ نوشت: “تمایل به حفظ امنیت مکالمه های خصوصی افراد یکی از عقاید اساسی ما در مجموعه ی واتساپ محسوب می شود؛ این مساله برای من یک امر شخصی است. من در اتحاد جماهیر شوروی و در دوران کمونیستی بزرگ شدم؛ عدم آزادی بیان در آن زمان، یکی از دلایلی بود که باعث مهاجرت ما به ایالات متحده شد.”

کوام خاطر نشان کرد که رمز گذاری ضعیف می تواند به سوء استفاده های اینترنتی و هک شدن منجر شود. به اعتقاد او، واتساپ یکی از اولین شرکت هایی است که اقدام به رمز گذاری پیام های خود کرده است. “واتساپ در بین معدود پلت فرم های ارتباطی قرار دارد که از سیستم تماما رمز گذاری شده استفاده می کند و برای همه ی افراد فعال است. امیدواریم که در نهایت بتواند بیانگر آینده ی ارتباطات شخصی باشد.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر