;
coinex

تکنولوژی های ایمنی در 5 ماشین نوآورانه ی دنیا

تکنولوژی های ایمنی تنها برای محافظت از سرنشینان خودرو نیستند؛ بلکه اجتناب از برخورد با عابرین پیاده و حیوانات، همچنین حفظ توجه راننده روی جاده نیز به همان اندازه با اهمیت هستند.

تکنولوژی های ایمنی تنها برای محافظت از سرنشینان خودرو نیستند؛ بلکه اجتناب از برخورد با عابرین پیاده و حیوانات، همچنین حفظ توجه راننده روی جاده نیز به همان اندازه با اهمیت هستند.

در ادامه با تکنولوژی های ایمنی در ماشین های نوآورانه ی دنیا آشنا خواهیم شد که خطر رانندگی را برای سرنشینان و عابرین پیاده به حداقل می رسانند.

برخی از مدل های لندروور به ایربگ هایی مجهز هستند که از عابرین پیاده در مقابل صدمات جدی محافظت می کند.

برخی از مدل های لندروور به ایربگ هایی مجهز هستند که از عابرین پیاده در مقابل صدمات جدی محافظت می کند..

سپر جلوی مدل لندروور دیسکاوری، به نوعی سنسور مجهز شده که احتمال وقوع برخورد عابر با ماشین را تشخیص می دهد. اگر برخورد صورت بگیرد، ایربگی که در سمت راست شیشه ی جلوی ماشین تعبیه شده، باز می شود و مانع برخورد شدید عابر پیاده با ماشین می شود. این تکنولوژی در برخی از مدل های ولوو نیز قرار گرفته است.

.

تکنولوژی ایمنی شهری ولوو می تواند از برخورد ماشین با عابرین و دوچرخه سواران تا سرعت 30 مایل بر ساعت (48 کیلومتر بر ساعت)، جلوگیری کند.

تکنولوژی ایمنی شهری ولوو می تواند از برخورد ماشین با عابرین و دوچرخه سواران تا سرعت 30 مایل بر ساعت، جلوگیری کند..

این تکنولوژی ولوو به راننده ی ماشین کمک می کند تا از برخورد با ماشین هایی که در حال دور زدن هستند و یا دوچرخه سوارانی که در مسیر ماشین قرار می گیرند، جلوگیری کند. اگر از رانندگی در شهر های شلوغ کلافه می شوید و تمرکزتان را زود از دست می دهید، از این تکنولوژی ایمنی در ماشین بعدی خود استفاده کنید.

.

بسیاری از ماشین های لوکس به نمایشگر های دید در شب مجهز هستند.

 بسیاری از ماشین های لوکس به نمایشگر های دید در شب مجهز هستند..

بی ام دبلیو سری 7، مرسدس بنز کلاس اس، آئودی A8 و بسیاری از مدل های دیگر به نمایشگر های دید در شب مجهز هستند که می تواند اشیا یا موجودات را در جاده ی های تاریک شب تشخیص دهد؛ گاهی اوقات حتی با وجود روشن بودن چراغ ماشین، دیدن برخی از اشیا امکان پذیر نیست. این تکنولوژی بسیار جدید است؛ اگر شما ماشینی را در اختیار داشته باشید که از این تکنولوژی بهره مند باشد و در موقعیت های مناسب از آن استفاده کنید، حتما ناجی بودن آن را درک خواهید کرد.

.

قابلیت ایزی اسپیک تویوتا، شرایطی را محیا می کند که راننده بتواند راحت تر با سرنشینان عقب صحبت کند.

قابلیت ایزی اسپیک تویوتا، شرایطی را محیا می کند که راننده بتواند راحت تر با سرنشینان عقب صحبت کند..

قابلیت ایزی اسپیک در ماشین مینی ون سینا تویوتا، با استفاده از سیستم صوتی ماشین، امکانی را فراهم می کند که راننده بتواند با سرنشینان ردیف سوم صندلی های عقب ماشین، صحبت کند. این بدان معناست که لازم نیست والدین برای صحبت کردن با فرزندانشان، نگاهشان را از جاده گرفته و به عقب برگردند. تمام حرفهای آنها از طریق سیستم صوتی ماشین در قسمت عقبی ماشین هم شنیده می شود.

.

آینه ی دوربین عقب کادیلاک، دید عقب را تقویت می کند.

 آینه ی دوربین عقب کادیلاک، دید عقب را تقویت می کند..

کادیلاک ادعا می کند که آینه ی دوربین عقب ماشین، در مقایسه با آینه ی ماشین های دیگر، 300 برابر دید بیشتری دارد!! با توجه به اینکه این تغییر کوچک می تواند مزایای ایمنی زیادی به همراه داشته باشد، به نظر می رسد که در تعداد کمی از ماشین های جنرال موتورز گنجانده شود. آینه ی دوربین عقب در حال حاضر تنها در مدل کادیلاک CT6 و XT5 وجود دارد.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر