;
coinex

بلک بری دو گوشی هوشمند اندرویدی جدید تولید خواهد کرد

بلک بری دو گوشی هوشمند اندرویدی جدید تولید خواهد کرد

شرکت بلک بری در بخش تولید سخت افزار و گوشی های هوشمند با مشکل مواجه شده است. هر چند که این شرکت در نهایت از سیستم عامل اختصاصی خود دست کشید و گوشی Priv را با سیستم عامل اندروید روانه ی بازار کرد، اما میزان فروش این گوشی راضی کننده نبود و پایین تر از حد مورد انتظار بود. با این وجود شرکت کانادایی قصد دارد آخرین شانس خود را امتحان کند و  در این راستا دو گوشی هوشمند جدید میان رده مبتنی بر سیستم عامل اندروید در دستور کار شرکت قرار دارد. جان چن مدیر عامل بلک برای این موضوع را تایید و اعلام کرده که دو گوشی اندرویدی جدید توسط بلک بری تولید خواهد شد که از نظر قیمتی نسبت به Priv ارزان تر هستند.

اما تحلیل گران معتقدند که بلک بری باید شکست در زمینه ی تولید گوشی هوشمند را بپذیرد، چرا که آنها حتی با وجود تولید گوشی های با مشخصات خوب به دلیل قیمت بالا نمی توانند مشتریان زیادی را جذب کنند. برای مثال در بازار با قیمت 700 دلار می توان گوشی هوشمند بسیار بهتر و قدرتمندتری نسبت به Priv پیدا کرد.
در مورد دو گوشی هوشمند جدید نیز گفته می شود که یکی از آنها با صفحه کلید کامل و دیگری صفحه نمایش لمسی خواهد داشت و قیمت آنها نیز طبق گفته ی مدیر عامل شرکت بین 300 تا 400 دلار خواهد بود. اما نکته ای که وجود دارد این است که بارها شاهد این بودیم که این شرکت استراتژی های خود را تغییر داده است این احتمال وجود دارد که این شرکت دستگاه های اندرویدی غیر از دو گوشی مذکور را تولید کند.

همان طور که می دانید بلک بری در دهه ی گذشته محبوبیت بسیار زیادی داشت. اما شاید اصلی ترین دلیل افول محبوبیت این شرکت، ظهور آیفون ها در سال 2007 بود که به کلی سهم بازار را از بلک بری گرفت. شاید اگر 5 سال پیش گوشی مانند Priv عرضه می شد، اکنون وضعیت بسیار متفاوت بود و این امکان وجود داشت جایگاه کنونی بلک بری بسیار بالاتر باشد. مدیر عامل بلک بری در ماه نوامبر و در مصاحبه با شبکه خبری فاکس اعلام کرده بود با توجه به بازخوردی که از گوشی Priv دریافت کردیم، باید همچنان فعالیت خود در زمینه ی تولید گوشی هوشمند را ادامه دهیم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر