;
coinex

لنز هوشمند واقعیت افزوده ؛ پتنت جدید سامسونگ

سامسونگ، پتنت لنز هوشمند واقعیت افزوده را ثبت کرد.

سامسونگ پتنت لنز هوشمند واقعیت افزوده را ثبت کرد.
گوگل گلس  پاسخ و بازخوردی که این شرکت و به نوعی همه انتظار داشتند، را دریافت نکرد. با این وجود به نظر می رسد که سامسونگ برای پیشرفت و ارتقای واقعیت افزوده برای کار با این شرکت پیشنهادی دارد.
با توجه به گزارش وبلاگ Sammobile به نظر می رسد که این غول تکنولوژی کره ای به فکر ساخت اولین لنزهای تماسی هوشمند جهان است که با پلک زدن بتواند عکس بگیرد.
سامسونگ در کره جنوبی برای لنز تماسی هوشمند با دوربین و صفحه نمایش، پتنتی ثبت کرده است. این لنز علاوه بر موارد ذکر شده، سنسورهایی به نمایش می گذارد که می تواند عملکردهای خاصی را تنها با پلک زدن کنترل کند. طراحی این کانسپت به یک گوشی هوشمندی نیاز دارد که به صورت بی سیم به لنز متصل می شود.
گفته می شود که این پتنت در اصل در سپتامبر سال 2014 ثبت شده اما اخیرا منتشر شده است. این پتنت به همراه 29 صفحه متن کره ای، ویژگی های برخی از طرح های اولیه ی لنز را به نمایش می گذارد که در زیر می توانید آنها را بررسی کنید.

با این وجود به پتنت ثبت شده نباید چندان امیدوار بود چراکه این پتنت ها برای جلوگیری از استفاده ی شرکت رقیب برای ثبت ایده استفاده می شود و تحقق آن ممکن است زمان ببرد و یا صورت نگیرد. گوگل همچنین دارای دو اختراع ثبت شده ی مشابه است که به مدت دو سال است که در حال کار بر روی آن می باشد.

با این حال این تکنولوژی هیجان انگیز است و احتمالا در آینده شاهد عرضه ی آن خواهیم بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: iflscience


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر